ولایتی در دیدار با هیأت علمای پاکستانی:

ایران پرچم‌دار وحدت بین شیعه و سنی است

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک گفت: ایران پرچم‌دار وحدت بین شیعه و سنی است.

ولایتی: ایران پرچم‌دار وحدت بین شیعه و سنی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با رؤسای هیئت‌های مذهبی اهل سنت پاکستان که ظهر امروز شنبه 7 شهریور ماه در محل تحقیقات استراتژیک برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی اظهار داشت: ما به مردم پاکستان به منظر یک ملتی نگاه می‌کنیم که بیشترین مشترکات تاریخی را با آن‌ها را داریم.


وی ادامه داد: از زمانی که در وزارت خارجه بودم تاکنون مکرراً به پاکستان سفر کرده‌ام و در آن جا میزبان تعداد زیادی از مقامات رسمی و مذهبی پاکستان بودیم.


ولایتی با بیان این که آخرین سفر من به پاکستان زمان فوت قاضی حسین رحمت بود، افزود: برای توسعه روابط بین ایران و پاکستان نیاز به کار فوق‌العاده‌ای نیست بلکه لازم است ظرفیت‌های موجود در کشور را قدر بدانیم و از بالقوه به بالفعل برسانیم.


رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک با اشاره به فرهنگ و آداب و رسوم مشترک بین ایران و پاکستان گفت: کمتر ملتی پیدا می‌شود که این مشترکات را داشته باشند.


وی با بیان این علامه اقبال لاهوری می‌دید که نهضت اسلامی از ایران برمی‌خیزد، اظهار کرد: هیچ کدام از کشورهای شبه قاره هند، نزدیک‌تر از پاکستان به ما نیست.


ولایتی گفت: آنچه که در سال‌های اخیر مشاهده می‌کنید برای این است که برخی کشورهای عرب منطقه در عربستان تحریکاتی را ایجاد کردند که مثل یک کف روی آب است و ملت ایران و پاکستان مثل دو برادر کنار یکدیگر هستند.


رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک ادامه داد: آنچه که شما راجع به سرنوشت مسلمانان در هند و پاکستان و بنگلادش انتظار دارید، ما در درجه اول به پاکستان اهمیت می‌دهیم.


وی با اشاره به ضرورت اقتصادی بین دو کشور تصریح کرد: از جانب ما مشکلی وجود ندارد، یک قراردادی بین ما و پاکستان بسته شد که گاز به پاکستان رود که در رابطه با این مسئله ما منتظر اقدام پاکستان هستیم.


ولایتی گفت: بدون تردید بدون انرژی امکان این که پاکستان پیشرفت قابل توجهی کند، وجود ندارد لذا این فرصت خوبی برای پاکستان است تا از آن استفاده کند.


رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک افزود: ما عمیقاً معتقدیم که رابطه بین اهل سنت و شیعه ریشه محکمی دارد و کافی است که موانع برداشته شود تا اتحاد بین شیعه و سنی بیش از گذشته شود و ایران پرچمدار وحدت بین شیعه و سنی است.


وی اظهار داشت: حزب الله لبنان شیعه هستند، حماس و جنبش اسلامی سنی هستند و ما به هر دو این‌ها کمک کرده‌ایم و هر دو توانسته‌اند اسرائیل را شکست دهند که حماس و جهاد اسلامی اغراق کردند که با سلاح‌هایی که ایران در اختیارشان گذاشته، توانسته‌اند اسرائیل را شکست دهند.


ولایتی گفت: عربستان سعودی که خودش را پرچمدار جهان اسلام می‌داند بیشترین کمک را به اسرائیل کرد و در مقابل حماس ایستاد تا حماس پیروز نشود.


رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک با اشاره به مسلمان‌کشی در کشور بوسنی افزود: ایران بیشترین کمک را به آن‌ها کرد و سلاح داد تا بتوانند مقاومت کنند.


وی با بیان این که ایران همچنان به عدم رابطه خودش با اسرائیل اصرار خواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را یک دولت غاصب و اشغالگر می‌داند.


ولایتی با بیان این که خوشبختانه بعضی سعی داشتند با کمپ دیوید اسرائیل به رسمیت شناخته شود اما اکثریت کشورهای اسلامی آن را به رسمیت نشناختند.


رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک گفت: امیدوارم که این اولین و آخرین سفر هیئت پاکستانی به ایران نباشد.


انتهای پیام/


برچسب ها: ولایتی ، پاکستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار