کلاهبرداری از کارت اعتباری مشتريان در فروشگاه مواد غذايی

چند پرونده برداشت غير مجاز اينترنتی که همگی در يک فروشگاه مواد غذايی در شيراز اتفاق افتاده کشف شده است.

کلاهبرداري از کارت اعتباري مشتريان در فروشگاه مواد غذاييبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ سيد موسي حسيني در خصوص این پرونده کلاهبرداری گفت: در اولين پرونده شاکي مرد 42 ساله اي است كه بيان مي کند از حسابش مبلغ يك ميليون ريال به صورت خريد کارت شارژ برداشت شده و درخواست رسيدگي سريع به اين موضوع را داشت.

وي ادامه داد: در ادامه با مطرح شدن دو پرونده مشابه ديگر که همگي کلمات عبور اول و دوم کارت بانكي آنها شبيه يکديگر بوده و همچنين با يک روش از حسابشان برداشت گرديده است، کارشناسان به اين نتيجه مي رسند که متهم همه اين پرونده ها يک نفر مي باشد.

اين مقام انتظامي گفت: در نهايت با بررسي هاي انجام شده کارمند يک فروشگاه مواد غذايي به عنوان متهم شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ حسيني گفت: متهم در بازجويي ها اعلام كرد که با سرقت اطلاعات کارت مشتريان و يادداشت كردن اين اطلاعات توانسته است از تعدادي از کارتها که رمز اول و دوم مشابه داشته اند، با خريد کارت شارژ و فروش آن به مشتريان ديگر کلاهبرداري نمايد. 

رئيس پليس فتا فارس با بيان اين که انتخاب رمزهاي ساده و در عين حال شبيه يکديگر مي تواند زمينه ساز اينگونه کلاهبرداري ها گردد، از شهروندان خواست رمز و اطلاعات شخصي حساب هاي بانکي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند زيرا امکان سوءاستفاده از اين اطلاعات در آينده وجود دارد. 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.