تخلفات داروخانه‌ها ناشی از اقتصاد ضعیف است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تخلفات اندک داروخانه‌ها ناشی از اقتصاد ضعیف آن‌ها و محدود بودن گردش مالی آن‌ها است.

رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش تخلفات داروخانه ها و ارتباط این معضل با مالیات داروخانه‌ها بیان کرد: من با زیاد بودن تخلف داروخانه‌ها موافق نیستم اکثر داروخانه‌ها درستکارند و تخلفی ندارند.

وی با تاکید بر کارکرد قانونی اغلب داروخانه‌ها افزود: تعداد تخلفات داروخانه‌ها اندک است. 
بخشی از این تخلفات ناشی از اقتصاد ضعیف داروخانه‌ها است و من این موضوع را قبول دارم. اقتصاد داروخانه‌ها در کشور ما ضعیف است و بخش عظیمی از گردش مالی داروخانه‌ها به داروخا‌نه‌های دولتی محدود می‌شود. مانند داروخانه‌های تحت نظر دانشگاه‌های هلال احمر و داروخانه‌هایی که برای دانشگاه‌های داروسازی هستند. 

دیناروند در ادامه عنوان کرد: بنابراین اجازه نداده‌ایم که 50 درصد از گردش مالی در داروخانه‌های خصوصی توزیع شود.  این گردش مالی در 200 الی 300 داروخانه دولتی است. 

وی همچنین اظهار کرد: گردش مالی پایین سبب ضعیف شدن ارائه خدمات بهینه در داروخانه‌ می‌شود. هر چند که ما می‌دانیم علی رغم تمام مشکلات داروخانه‌ها در حال ارائه خدمات هستند و درآمد هنگفتی هم ندارند.

تمام این گفته‌ها در حالی است که چندی پیش عده‌ای با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر تعیین مالیات‌های سنگین برای داروخانه ها نسبت به افزایش تخلفات داروخانه‌ها هشدار دادند. در واقع این افراد معتقدند که باید تعیین مالیات داروخانه‌ها به وزارت بهداشت محول شود زیرا این مالیات‌های سنگین سبب افزایش تخلفات داروخانه‌ای است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار