معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فروش 820 میلیون تومان طلا قاچاق طی 5 ماه/ سال گذشته،‌ 33 میلیارد تومان به فروش رفت

معاون وزیر اقتصاد گفت: در 5 ماهه نخست امسال نیز به میزان 820 میلیون تومان طلا و جواهر به فروش رساندیم.

امین دلیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان فروش طلا اظهار داشت: به طور کلی طلا و جواهرات در سال گذشته به میزان 330 میلیارد ریال (33 میلیارد تومان) بوده است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: همچنین در 5 ماهه نخست امسال نیز به میزان 820 میلیون تومان طلا و جواهر به فروش رساندیم.

وی همچنین در خصوص تفاوت آمار غیر رسمی و رسمی قاچاق در کشور نیز گفت: آمار غیررسمی به منزله برآورد کارشناسان است که این برآورد رقم 24 میلیارد دلار که شامل یک سوم واردات شامل می‌شود، را نشان می‌شود.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: این رقم 24 میلیارد دلار شامل تمام کالاها می‌شود که البته آمار رسمی عدد یک میلیارد دلار را نشان می‌دهد که البته بازهم قابل اعتنا نیست و ما باید در این زمینه تدابیر خاصی بیاندیشیم.

دلیری تصریح کرد: با توجه به سیستم جامع یک پارچه اطلاعات و البته طرحی که با همکاری وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان جمع آوری و فروش فروش اموال تملیکی تعریف خواهد شد، اطلاعات مربوط به قاچاق را مکانیزه می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع کامیون‌های حمل کالا که کددار می‌شوند قابل رهگیری خواهند بودکه قاچاق کالا کاملا شناسایی می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: با این طرح دولت موفقیت بیشتری در کنترل قاچاق و توزیع آن بخصوص در کالای موبایل کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار