منع دسترسی محققان به منابع تروریستی در کتابخانه ملی انگلیس

اجازه دسترسی به منابع تروریستی در کتابخانه ملی انگلیس از محققان سلب شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بریتبارت، کتابخانه ملی انگلیس که بزرگترین کتابخانه جهان است اجازه نمی‌دهد محققان به "پروژه منابع طالبان" دست‌یابند. این کتابخانه پروژه‌ای را با نام " پروژه منابع طالبان" انجام داده است که براساس آن تمام اقدامات فرهنگی، اجتماعی و حقوقی این گروه تروریستی بین سال‌های 1979 تا 2011 جمع‌آوری شده است. یک تیم از محققان بین المللی به مدت چهار سال برای جمع آوری و ترجمه این منابع به زبان انگلیسی تلاش کرده‌اند. این پروژه از سال 2012 بوسیله اعضای کتابخانه آغاز شد و حجم منابع به یک و نیم میلیون کلمه می‌رسد.

دیروز بیانیه‌ای از سوی کتابخانه منتشر شد که متن آن به شرح زیر است:
گرچه آرشیو این منابع از ارزش تحقیقاتی برخوردار است، برخی از اطلاعات موجود در آن قانون تروریسم را نقض می‌کند. این مسئله امکان دستیابی محققان به اطلاعات ذکر شده را غیرممکن می‌کند. قانون تروریسم تمام کسانی را که اهل انگلیس هستند از انتشار تولیدات تروریستی منع می‌کند. کتابخانه انگلیس و دیگر موسسات مشابه از لحاظ حقوقی اجازه ندارند این محصولات را در اختیار کسی قرار دهند.

"برایان فیشمن،" محقق ضد تروریسم در اعتراض به این بیانیه در حساب توییتر خود نوشت: این عمل موجب شکست خود ما می‌شود. اگر ما اجازه مطالعه و شناخت گروه‌های تروریستی را نداشته باشیم چگونه باید آنها را شکست دهیم!  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار