رئیس حوزه هنری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

فیلم فاخر باید در بردارنده پیام بزرگ باشد

فیلم فاخر باید پیام بزرگ خود را به درستی و در قالب هنر بیان کند.

محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعریفش از فیلم فاخر گفت: جواب این سؤال تا حدودی مشکل است، اما من اثر فاخر را کاری می‌دانم که اولاً در‌بر دارنده یک پیام بزرگ و فاخر باشد و این پیام را بتواند به درستی در قالب هنر بیان کند که این لزوماً ربطی به میزان هزینه و برخی مسائل ندارد، زمان‌هایی اتفاق می‌افتد یک فیلم سینمایی با هزینه‌های بسیار ناچیز ساخته می‌شود اما از نظر تماشاگر در تاریخ سینما یک اثر مهم و محترم باقی می‌ماند که این یعنی فاخر.

وی در خصوص پرداخت هزینه‌های گزاف برای ساخت برخی فیلم‌ها تحت عنوان فاخر و عدم بازگشت سرمایه و جذب مخاطب توسط آنها عنوان کرد: نمی‌دانم منظور شما کدام یک از فیلم‌ها است اما می‌دانم که تا حدودی قضاوت در خصوص نحوه فروش و استقبال مستلزم در نظر گرفتن مسائل زیادی است اول اینکه قشر سینما‌روهای ما همه جامعه نیستند و درصد بسیار کمی از جامعه که گفته می‌شود نیم درصد به سینما می‌روند که امیدوارم درست نباشد و دلیل این موضوع دلایل متعددی مانند وضعیت سینماها، اطلاع‌رسانی، فیمل‌های در حال پخش و... دارد.

وی افزود: احتمال دارد ذائقه نیم درصد مذکور برای فیلمی تربیت نشده که با هزینه‌های گزاف و حتی دارای پیام و مسئله ساخته شده است چه بسا برعکس گاهی فیلم سطحی را بیشتر می‌پسندند می‌خواهم بگویم که لزوماً فیلم‌های پر هزینه فاخر نیست هر چند برخی فیلم‌های فاخر، خوب و ماندگار در سینمای ما پر هزینه بودند.

وی در خصوص حمایت حوزه هنری در ساخت فیلم‌های فاخر و خوب اظهار داشت: گمان ما این است فیلم‌هایی که حوزه هنری ساخته مانند «یه حبه قند»، «حوض نقاشی»، «مهمان داریم»، «مزار شریف» و دیگر فیلم‌ها، فاخر هستند و در عین فاخر بودن کم هزینه نیز بوده‌اند و خوشبختانه  چه در سینما و چه بیرون از سینما مورد توجه مردم قرار گرفته‌اند. تقریباً هدف ما این است که به فیلم‌های سالم و خوب کمک کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.