مرگ بیمار روانی سیاه‌پوست در سلول زندان ایالت ویرجینیا

یک زندانی سیاه پوست در آمریکا که از بیماری روانی رنج می برد، پس از چهار ماه بازداشت در سلول زندان درگذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ روز گذشته روزنامه گاردین گزارش داد "جمی چل میچل" به جرم دزدیدن غذای 5 دلاری، 22 آوریل (2 اردیبهشت) در پورتسموت ویرجینیا دستگیر شد و پس از چهار ماه بازداشت در زندان، جان خود را از دست داد.

این جوان 24 ساله تنها به اتهام یک جرم، بدون وثیقه در بازداشت نگه داشته شده بود.

خانواده وی می گویند به نظر آنها پسرشان به دلیل امتناع از خوردن غذا و دارو در زندان مرده است. یکی از پرستاران زندان گفت میچل هنگام مرگ، در بدنش توده عضلانی نداشت.

گفته می شود میچل از پنج سال پیش به اسکیزوفرنی مبتلا بوده است. میچل می بایست به تشخیص قاضی در مرکز روان درمانی دولت نگهداری می شد؛ اما بیمارستان به دلیل نبود جای خالی از پذیرفتن او سر باز زده بود. 

در حال حاضر پلیس برای انجام تحقیقات، منتظر جواب کالبد شکافی است؛ اما مقامات زندان اعتقاد دارند هیچ مورد مشکوکی در مورد مرگ میچل وجود ندارد و او به مرگ طبیعی مرده است.

بر اساس تحلیل روزنامه «یو اس ای تو دی،» احتمال دارد آمریکایی های آفریقایی تبار بیش از هر گروه نژادی دیگری دستگیر شوند. کارشناسان می گویند این تفاوت فاحش در تعداد دستگیر و زندانی شدگان، نشان می دهد نابرابری گسترده ای در زمینه های مختلف در آمریکا وجود دارد. به باور برخی از کارشناسان، این وضع پس از انتخاب باراک اوباما برای سمت ریاست جمهوری وخیم تر شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار