سمنان؛

500نفر از اعضای کانون های مساجد استان سمنان در طرح قرآنی شرکت کردند

90 درصد شرکت کنندگان در طرح قرآنی خانم و 10 درصد شرکت کنندگان آقا هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مریم رجبی مجری طرح 1449 مساجد استان سمنان گفت: کوچک ترین فرد شرکت کننده از اعضای کانونهای مساجد استان سمنان در طرح 1449 خانمی 6 ساله از کانون رسول اکرم(ص) شهرستان شاهرود و مسن ترین شرکت کننده نیز خانمی 68 ساله از کانون فجر انقلاب شهرستان شاهرود است.

 رجبی سهم استان سمنان در برگزاری کلاس طرح قرآنی 1449 را 22 کلاس ذکر کرد و افزود: با توجه به استقبال اعضا، قریب 30 کلاس برای طرح 1449 در استان سمنان تشکیل شد.

 وی با اشاره به این که طرح قرآنی 1449 همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است، ادامه داد: این طرح قرآنی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در بیشتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان آغازمی شود و تا دهم شهریور ادامه دارد.

 وی حفظ و مفاهیم سوره مبارکه یس را محوری برگزاری این طرح قرآنی برشمرد و گفت: روخوانی و روان خوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم شامل 83 آیه از محتوای آموزشی طرح 1449 است .

 رجبی تصریح کرد: طرح قرآنی 1449 امسال با هدف ترویج باورها و رفتارها برای تحقق شعار سال، تشویق و ترغیب علاقمندان برای پرداختن به امر حفظ آیات قرآن کریم، به عنوان یک ارزش اسلامی و زمینه سازی برای دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کانون های مساجد استان سمنان اجرا می شود.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: کانون ، مساجد ، قران ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.