برای نخستین بار در تهران؛

استفاده از روش ارگانیک برای حفظ فضای سبز

شهرداری منطقه 9 از نگهداشت بخشی از فضای سبز به صورت ارگانیک خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهردار منطقه 9 با اشاره به نگهداشت فضای سبز این منطقه اظهار کرد: برای نخستین بار در فضای سبز شهری مناطق 22گانه این طرح اجرایی شده و طی یک سال اخیر نیز نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

وی افزود: استفاده از کودها و آفت‌کش‌های گیاه‌پایه و ارگانیک راهکار مناسبی برای کاهش مشکلات ناشی از مصرف ترکیبات شیمیایی به شمار می‌رود و با توجه به اهمیت این موضوع در کلانشهر تهران، انجام طرح‌های اجرایی در زمینه کاهش مصرف کودها و آفت‌کش‌های شیمیایی بسیار ضروری و با اهمیت است.

حسینی با بیان این که منطقه 9 به عنوان اولین منطقه در شهرداری تهران، فضای سبز ارگانیک را در ناحیه یک خود اجرا کرد نیز گفت: این طرح، از پاییز 93 در منطقه کلید خورد و تاکنون تحت نظارت ناظرین سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران و حمایت و راهنمایی دانشگاه تربیت مدرس تهران اجرایی شد و نتیجه کار هم مطلوب ارزیابی شده است.

وی افزود: بر همین اساس در استای آگاهی عموم شهروندان، دوره‌های آموزشی برای بیش از 2 هزار شهروند اعم از کارگران، شهروندان و دانشجویان در مراکز آموزش گل و گیاه منطقه نیز برگزار شده است.

شهردار منطقه 9 با اشاره به مشارکت و حمایت دانشگاه تربیت مدرس در تهیه آفت‌کش گیاهی به صورت نانوکپسول با پایه گیاهی درمنه؟ نیز تصریح کرد: این محصول در کلینیک گل و گیاه فتح به دست آمده و در مؤسسه تحقیقات کشاورزی به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته توانستیم بخشی از بیماری‌ها در فضای سبز منطقه را با سموم گیاهی درمان کنیم و به شهروندان نیز بسته‌ها و کودهای ارگانیک بسته‌بندی شده در این مدت تحویل و در این خصوص نیز آموزش‌های لازم ارائه می‌شد.

شهردار منطقه 9 تأکید کرد: اجرای این طرح اقدامی مؤثر در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و مقابله با بیماری مهلک سرطان است و امیدواریم این طرح در تمامی فضاهای سبز شهر پایتخت اجرایی شود و همگان از نتایج مطلوب آن بهره‌مند شویم.

به گفته وی، نخستین همایش فضای سبز ارگانیک با حضور مدیران و مسئولان شهری، اساتید دانشگاه و اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز چهارشنبه 28 مرداد در مرکز آموزش‌های شهید؟ حیدری منطقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای سبز ، ارگانیک ، آفت کش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار