اصفهان؛

عسل خوانسار به اروپا صادرمی شود

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خوانسار گفت: خوانسار در صنایع غذایی به ویژه عسل و گردو، حرف اول را در استان می زند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ناشرالاحکامی اضافه کرد: صنایع غذایی به دلایلی مانند شهرت عسل خوانسار و نیز صنعت بسته بندی شهرستان، تا حدود 80 درصد محصولات کشاورزی و عسل شهرستان را پوشش می دهد.

وی صنایع غذایی، بسته بندی، سیم و کابل، نساجی، پلی اتیلن و انواع لوله ها را از جمله صنایع فعال در خوانسار دانست و افزود: کابل مفتول های پیش تنیده در کل کشور فقط در خوانسار تولید می شود.

وی ادامه داد: حلواشکری و عسل منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می شود.

این فعال صنعتی با اشاره به استاندارد محصولات عسل منطقه گفت: سازمان های متولی استاندارد و بهداشت، نظارت لازم را دارند، برندهای معتبر هم کاملا بهداشتی و بدون تقلب هستند اما مارک های غیرمعروفی هم وجود دارند که ممکن است تقلبی باشند.

رییس خانه صنعت، معدن وتجارت شعبه خوانسار در ادامه صحبت های خود، اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی کشور، حدود یک سوم واحدهای شهرستان فعالند و با 40 تا 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

وی با بیان اینکه واردات محصولات مشابه در حوزه نساجی، مواد غذایی و مفتول های پیش تنیده تهدیدی برای صنایع این منطقه است، گفت: نرخ بالای سود تسهیلات در کشور قدرت رقابت پذیری تولیدات داخل با کالای خارجی را کم می کند و قیمت نهایی را بالا می برد.

رییس خانه صنعت، معدن وتجارت شعبه خوانسار با اشاره به وجود بروکراسی اداری در استان گفت: با توجه به دور بودن منطقه از مرکز استان، بسیاری اوقات برای پیگیری کاری به اصفهان مراجع می شود اما کار انجام نمی گیرد و پیشنهاد داده ایم که کارها به صورت مجازی انجام شود و یا به اداره های شهرستانی تفویض اختیار صورت گیرد.

ناشرالاحکامی پیشنهاد داد: به دلیل نبود امکاناتی مانند امکانات مرکز استان، امتیازاتی مانند تخفیف های مالیاتی برای این منطقه در نظر گرفته شود که این موضوع به اشتغال شهرستان ها کمک می کند.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: عسل ، خوانسار ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.