تالار شیشه‌ای برای دومین روز سبز پوش ماند

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 15 واحد رشد کرد و در کانال 64 هزار و 467 واحدی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این مدت سرمایه سهامداران بورسی حدود 30 درصد افت کرده که این موضوع به این معنی است که هر سهامداری که در 15 دیماه سال 92 سهمی را در بورس خریداری کرده تا الان یک سوم از دارایی خود را از دست داده است.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 15 واحد رشد کرد و در کانال 64 هزار و 467 واحدی متوقف شد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 588 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به یک  میلیارد و 464  میلیون ریال در بیش از 23 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای فارس، فملی، ونوین، مبین با روند رشد و نمادهای اخابر، همراه، خودرو با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل بانک صادرات ایران، ژالایش نفت اصفهان بدون تغییر، بانک ملت، پالایش فت اصفهان با سیر نزولی و نمادهای پارس خودرو، ملی صنایع مس ایران، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین با سیر صعودی به کا خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 6 واحدی به 25 هزار و 484  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 0.30 واحدی به 9 هزار و 857 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با کاهش 0.30 واحدی به  8 هزار و 426 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 32 واحدی به 72 هزار و 679 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 15 واحدی به 45 هزار و 663 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 179  واحدی به 137 هزار و 998 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند  بهتر است در این شرایط مردم در بورس سرمایه گذاری نکرده و به این بازار اعتماد نکنند؛ چرا که بازار سرمایه اصلا برای مسئولان مهم نیست و ظاهرا مشکلات اقتصادی کشور آنقدر بزرگ و پیچیده است که جایی برای فکر کردن به بورس باقی نگذاشته است،شاید در آن زمان مثل دو سال پیش، بورس تحث تاثیر خبرها قدری بالا برود و بخشی از زیان سهامداران جبران شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تالار ، بورس ، شاخص ، ارزش ، سهم ، اوراق ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار