اردبیل؛

واگذاری امور به بخش خصوصی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه کشور واگذاری امور به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ؛ سیدحامد عاملی، در مراسم راه اندازی خانه معدن در اردبیل اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت مهم‌ترین مسئله را توجه به بخش اقتصادی کشور مطرح کردند که خوشبختانه دولت یازدهم نیز اصلی‌ترین محور فعالیت خود را بر موضوع ساماندهی حوزه اقتصادی کشور قرار داده است.

وی گفت: اصلی‌ترین شاخص دولت برای توسعه کشور فرآیند ثروت‌سازی است که باید بتوانیم درآمد سرانه کشور را افزایش دهیم که تنها راهکار برای رشد اقتصادی و توسعه کشور ثروت‌سازی و عدم استفاده از منابع درآمدی نفت است.

عاملی افزود: در حال حاضر موج بیکاری در سطح کشور و در استان اردبیل افزایش یافته است که قطعا به دنبال ایجاد بیکاری بحران‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی نیز رخ می‌دهد که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه کشور واگذاری امور به بخش خصوصی است.

وی بیان کرد:‌ تشکل‌های بخش خصوصی نباید به صورت ساختاری بوده بلکه باید حضور فعال به ویژه در بخش معدن داشته باشند که شروع به کارخانه معدن استان اردبیل در فعالیت بخش خصوصی در این بخش بسیار مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نقش معدن در اقتصاد کشور 0.8 درصد و در استان اردبیل 0.2 درصد است که امیدواریم با به نتیجه رسیدن مطالعات در 3 پهنه معدنی استان،‌ این رقم افزایش یابد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.