تهران الگوی احداث مترو برای 8 شهر ايران است

بيش از 50 نفر از ميهمانان داخلی و خارجی مجمع شهرداران آسيايی، در قالب يك تور فنی نيم‌روزه از خطوط حمل و نقل پایتخت بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  بيش از 50 نفر از ميهمانان داخلی و خارجی مجمع شهرداران آسيايی، در قالب يك تور فنی نيم‌روزه از خطوط حمل  و نقل پایتخت بازدید کردند.

ميهمانان حاضر از طريق قطار مترو و با همراهی علی عبداله پور جانشين فنی مدير عامل شركت بهره‌برداری مترو از ايستگاه تجريش به ايستگاه متروی طالقانی رفتند تا از نزديك با نحوه خدمات‌رسانی سریعترین وسیله حمل ونقل عمومی تهران آشنا شوند.

مجمع شهرداران آسيايی كه از ايستگاه تجريش به عنوان بزرگ‌ترين ايستگاه متروی خاورميانه و عميق‌ترين ايستگاه‌های متروی جهان با عمق 51 متر، ديدن كردند و با حضور در كابين راهبر مترو در طول اين سفر زيرزمينی از نزديك با چگونگي هدايت قطار مترو آشنا شدند.

مديركل حمل و نقل عمومی و ترافيك شهری سازمان شهرداری ها با بيان اين كه گسترش چشمگير ايستگاه‌ها و خطوط مترو در تهران، متروی اين كلان شهر را به الگوی موفق احداث مترو برای 8 كلان شهر ديگر ايران تبديل نکرده، بیان كرد: هم اينك عمليات اجرايی ساخت مترو، علاوه بر تهران، در شهرهای مشهد، اصفهان، تبريز و شيراز با جديت در دست پيگيری است.

وی با اشاره به اين كه بودجه حمل و نقل درون ‌شهری در كشورمان سالانه 4 ميليارد دلار و حمل و نقل برون شهری نيز سالانه 6 ميليارد دلار است، تصریح كرد: هم اكنون در شهرهای كل كشور، 12 هزار دستگاه تاكسی ون، 300 هزار دستگاه تاكسی، 30 هزار دستگاه مسافربر شخصی تحت نظارت و نيز 34 هزار دستگاه اتوبوس و مينی بوس در قالب ناوگان حمل و نقل شهری در اقصی نقاط كشور، مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
کلانشهر اراک از آلودگی هوا و ترافیک سنگین رنج می برد چون صنایع کوچک و بزرگ این شهر را احاطه کردند مثل نیروگاه حرارتی و پالایشگاه و پتروشیمی و کارخانجات هپکو و آذرآب و ایرالکو و آلومرول و ماشین سازی و آونگان و کمباین سازی ایران و... حداقل خواسته مردم از دولت, ساخت مترو یا مونوریل اراک و شهرکهای اطراف است.
آخرین اخبار