عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

افزایش قیمت گاز به هیچ وجه در سال‌جاری نداریم

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: دولت تا پایان سال جاری تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت گاز نگرفته است.

افزایش قیمت گاز به هیچ وجه در سال‌جاری نداریمحمید رضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص افزایش قیمت گاز گفت: افزایش قیمت گاز جزو وظایف دولت است و بدون مصوبه هیئت دولت شرکت ملی گاز ایران انجام نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: در برج 3 سال جاری دولت تنهای 15 درصد قیمت گاز را افزایش داد و بعید به نظر می‌رسد که امسال افزایش قیمت گاز در دستور کار باشد.

عراقی تصریح کرد: اما این موضوع دلیل بر این نیست که مردم  در سال جاری در حفظ محیط زیست و سرمایه کشور مصرف گاز طبیعی را رعایت نکنند و از نظر منابع مالی نگرانی کمتری داریم اگر افزایش مصرف در خانگی بیشتر باشد و نیروگاه‌های به استفاده از سوخت دوم( گازوئیل ومازوت) می‌کنند.

عراقی در خصوص پروژه‌های افتتاحیه در هفته دولت گفت:امسال هفته دولت ویژگی خاصی داشت که این هفته مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران بود به طوری که در این هفته بیشترین پروژه‌ها را در روستا و شهرها به بهره‌برداری رساندیم.

وی تصریح کرد: سه هزار روستا و 30 شهر به شبکه گازرسانی کشور متصل شدند همچنین 18 شهر و هزار و 800 روستا کار عملیات گاز رسانی شروع شد.

معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز تاکید کرد: شرکت‌های گاز استانی پکیج و طرح‌های بزرگی را آماده کرده‌اند که براساس سیاست دولت در سه سال آینده تا آخر سال 96حدود ده هزار روستا و شهرهای باقی مانده به جمع شبکه گاز کشور خواهد پیوست.

عراقی تاکید کرد: براساس بند ق تبصره دو از محل صرفه‌جویی انرژی از 5 هزار تا 6 هزار میلیارد تومان گاز استانی بودجه پیش‌بینی شده است که همچنین هزار میلیارد تومان توسط عوارض تامین خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: در سال جاری از 6 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده طرح‌های گاز رسانی به بهره‌برداری رسیده و حدود دو هزار میلیارد تومان بقیه در پکیج‌های طرح‌های بزرگ تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد همچنین حدود ده هزار روستای باقی مانده گاز رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار