ترفندهایی کاربردی برای حفاظت بیشتر از گوشی هوشمند

با توجه و به کارگیری چند نکته ساده می توانید از سرقت اطلاعات شخصی و با اهمیت خود جلو گیری کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک زمان تمام اطلاعاتی که بر روی گوشی های همراه ذخیره می کردیم به تعدادی شماره تماس، چند پیامک و امتیازهای بازی Snake محدود می شد و چیز خاص دیگری نبود و از دزدی گوشی هم آن چنان حرفی زده نمی شد.

اما امروزه با پیشرفت هایی که صورت گرفته، تقریبا یک گوشی هوشمند در دست همه ما وجود دارد و اطلاعات شخصی و تجاری بسیار زیادی هم در آن نگهداری می کنیم، از عکس ها و اطلاعات شخصی گرفته تا نامه های مهم اداری و اطلاعات حساب های بانکی و شبکه های اجتماعی. درست همین اطلاعات است که گوشی های جدید را به هدف خوبی برای دزدی های اطلاعاتی تبدیل کرده است. در این گزارش قصد داریم به چند راهکار اشاره کنیم که بتوانید بیشتر از اطلاعات خود حفاظت کنید.

1- به مهمانی که می روید از گوشی دوم استفاده کنید

در روزگاری که ما زندگی می کنیم، هر شخصی چند گوشی همراه دارد که بعضی از آن ها از آخرین تکنولوژی های روز استفاده می کنند و بعضی دیگر کمی قدیمی تر هستند. اگر می خواهید به جایی بروید که احساس می کنید ممکن است در آن مکان گوشی شما گم یا دزدیده شود، از گوشی اصلی خود استفاده نکنید و یک گوشی با قیمت و ارزش کمتر همراه خود ببرید. اینکه با یک گوشی مدل پایین تر کمی سخت می توانید عکس و سلفی بگیرید صحیح است، اما اطلاعاتی که در گوشی خود دارید از سلفی گرفتن مهم تر است.

حافظت بیشتر از گوشی هوشمند

2- از روش های قفل گذاری های مختلف استفاده کنید

اکثر قریب به اتفاق کاربران، از رمز گذاری پیش فرض گوشی که معمولا یک عدد یا Pattern است استفاده می کنند. البته بعضی از گوشی ها از تکنولوژی تشخیص اثر انگشت استفاده می کنند. راه های مختلف زیاد دیگری هم وجود دارد که کاربران با استفاده از آن ها بتوانند گوشی های خود را قفل کنند که شامل تشخیص چهره و قفل هوشمند نیز می شود. دوم اینکه حتما گوشی خود را به نحوی تنظیم و قفل کنید که با اتصال USB و یا اتصال به شبکه wifi مشخص، باز نشود. 

3-از یک آنتی ویروس استفاده کنید

به صورت کلی گوشی های اندروید احتیاجی به آنتی ویروس ندارند اما بعضی از امکانات آن هاست که گاهی کارآمد می شود. یکی از این امکانات، قابلیت ضد سرقت است. زمانی که برنامه تنظیم می شود، پس از سرقت گوشی می توانید با ارسال یک پیامک به شماره ای خاص که برنامه به شما می دهد،‌گوشی خود را قفل کنید و به صدا در بیاورید و یا تمام اطلاعات خود را از آن حذف کنید. 


حافظت بیشتر از گوشی هوشمند

4- برای برنامه های حساس خود، رمز عبور جدا گانه قرار دهید

متاسفانه بیشتر اوقات رمز هایی که کاربران  برای گوشی های خود انتخاب می  کنند، زیاد ایمن نیست و همکاران و دوستان معمولا رمز گوشی آن ها را پیدا می کنند. پس برای برنامه هایی که اهمیت بیشتری به آن ها می دهید، یک زمر دوم قرار دهید و آن ها را قفل کنید تا از نفوذ دیگران به برنامه های شخصی و امنیتی خود جلو گیری کنید. برنامه های زیادی این رمز دوم را برای شما تنظیم می کنند.

5-سعی کنید اطلاعات گوشی خود را از راه دور از بین ببرید

برنامه های بخصوصی وجود وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که با ارسال یک کد خاص به گوشی، از راه دور تمام اطلاعات خود را از آن خود حذف کنید. این قابلیت زمانی که گوشی خود را از دست داده اید، بسیار مفید است و از دسترسی دیگران به اطلاعات فردی و شخصی شما جلو گیری می کند. برنامه Android Device Manager به شما این امکان را می دهد که با استفاده از یک سری دستورات این کارها را انجام دهید. 

برنامه مختلف زیادی هم وجود دارند که این امکان را به شما می دهند. یکی از این برنامه ها CM Security نام دارد. این برنامه هم گوشی شما را قفل می کند، برای برنامه های مختلف شما رمز دوم تنظیم می کند و همچنین با استفاده از این برنامه می توانید گوشی خود را قفل کنید، با استفاده از GPS آن را بیابید و با ارسال یک کد دستوری، آن را به صدا در بیاورید و حتی می توانید تمام اطلاعات گوشی خود را از راه دور از بین ببرید.


حافظت بیشتر از گوشی هوشمند


راه های بسیار زیادی برای حفاظت از اطلاعات وجود دارد. برای مثال تهیه پشتیبان از اطلاعات در فضای ابری. کاربران با استفاده از این فضاها می توانند از هرگونه اطلاعات خود Back up بگیرند و در هر زمان که بخواهند به آن ها دسترسی داشته باشند. به Back up گیری فقط در فضاهای ابری بسنده نکنید و بر روی رایانه شخصی خود نیز اطلاعات مهم و با اهمیت خود را نیز نگهداری کنید.

اگر شما هم راه هایی برای نگهداری از اطلاعات و جلوگیری از سرقت آن ها می شناسید، لطفا با ما در میان بگذارید.

گزارش از مجتبی غنی دل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار