32 هزار و 138 دهیاری در کشور فعالیت می کنند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزير كشور از فعالیت 32هزار و 138 دهياری در كشور خبر داد.

مجوز تاسيس32 هزار دهياری در كشور صادر می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزير كشور و رئيس سازمان شهرداری ها و دهياری های كشور با اشاره به صدور مجوز تاسيس32هزار و 138 دهياری در كشور تا شهريور ماه 94 اظهار کرد: به موجب اساسنامه تشكيلات و سازمان دهياری‌‌ها، اين نهاد وظيفه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را در روستاهای كشور بر عهده دارد كه این امر با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام مي شود.

وی از افتتاح و بهره برداری 4594 پروژه عمرانی توسط دهياری ها در هفته دولت سال جاری با صرف اعتباری بالغ بر3 هزار و 721 ميليارد ريال (بيش از372 ميليارد تومان) در مناطق روستائی كشور خبر داد و افزود : اين 4594 پروژه‌ به لحاظ نوع، شامل بهسازی معابر، احداث ساختمان دهياری و شورای اسلامی روستا، بوستان های روستايی، ارتقای بهداشت محيط و مديريت پسماند، اماكن ورزشی و فرهنگی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا است و به طور ميانگين برای هر پروژه حدود 810 ميليون ريال هزينه شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزير كشور  همچنين بیان كرد : 4594 پروژه عمرانی كه توسط دهياری ها در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسيد نسبت به  پروژه های هفته دولت سال 93 رشد 67 درصدی و 3 هزار و 721 ميليارد ريال اعتباری كه صرف اجرای پروژه های هفته دولت امسال  شده نسبت به هزينه پروژه های سال 93 ، رشدی معادل 43درصد داشته است.

وي در تشريح پروژه های عمرانی دهياری ها كه در هفته دولت افتتاح شد، گفت : بيشترين تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستائی با 2918 پروژه، معادل 63 درصد كل پروژه ها، است.

رئيس سازمان شهرداری ها و دهياری های كشور با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 27 هزار و 100 ساختمان دهياری در روستاهای كشور وجود دارد افزود : پس از بهسازی معابر، بيشترين تعداد پروژه های عمرانی دهياری ها مربوط به احداث ساختمانها و تاسيسات مرتبط با فعاليت‌های مختلف اداری با 538 پروژه است كه اين پروژه ها شامل ساختمان دهياری و دفتر شورای اسلامی روستا هستند.

خندان دل در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 5200 بوستان و فضای سبز در روستاهای كشور وجود دارد، گفت : در هفته دولت سال جاری نيز 346 پروژه در اين قالب به بهره‌برداری ‌رسيد. 

وی با اشاره به اينكه مكانيابی اصولی و بهداشتی غسالخانه و مكان‌گزينی صحيح گورستان از جمله اقدامات دهياری‌هاست، گفت : تاكنون 13 هزار و 984 پروژه ساماندهی گورستان در روستاهای كشور اجرا شده و در هفته دولت256 پروژه ديگر نيز در اين بخش افتتاح شد.

خندان در ادامه دل با اشاره به ايجاد بيش از 7400 مكان ورزشی و فرهنگی در روستاهای كشور ادامه داد : در هفته دولت سال جاری نيز 132 پروژه در دهياری‌ها در اين زمينه  به بهره‌برداری ‌رسيد.

وی همچنين با اشاره به  اينكه در حال حاضر بيش از 7550 روستای كشور تحت پوشش سيستم مديريت پسماند توسط دهياری‌ها است ، اضافه کرد : در هفته دولت سال جاری 178  پروژه در اين قالب افتتاح  شد .

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزير كشور با اشاره به احداث و ساماندهی بيش از 11 هزار و 370 گلزار شهدا در روستاها گفت: در هفته دولت21 پروژه توسط دهياری ها در اين قالب به بهره‌برداری ‌رسيد. 

خندان دل همچنين از افتتاح 46 پروژه ايمنی و آتش نشانی در روستاهای كشور در هفته دولت خبر داد.

وی اضافه كرد : علاوه بر پروژه های فوق،پروژه های ديگری نيز در هفته دولت از سوی دهياری ها در روستاهای كشور اجرا شده كه از آن جمله می توان به احداث نانوايی، احداث كارگاه های توليدی ، احداث گلخانه اشاره کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزير كشور ضمن تقدير از خدمات شبانه روزی دهياران پرتلاش كشور ابراز اميدواری کرد پاسخ گفتن به نيازها و انتظارات روستائيان و ارتقای سطح شاخص های توسعه روستائی از طريق اجرای صحيح پروژه های عمرانی و خدماتی در مناطق روستايی ؛ زمينه ساز رشد و توسعه متوازن اين مناطق ، تثبيت جمعيت در روستاها  و كاهش سطح اختلاف ارائه خدمات ميان مناطق شهری و روستائی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار