تحقیق و تفحص ازسازمان املاک و مستغلات در دستور کار نیست

سخنگوی شورای شهر گفت: مسائلی را که کارشناسی نشده را نباید رسانه‌ای کرد.

تحقیق و تفحص ازسازمان املاک و مستغلات در دستور کار نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر در نشست خبری که پس از یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورا برگزار شد با اشاره به گزارش نگاه‌داری رئیس مرکز مطالعات و پژوهش اظهار کرد: مرکز مطالعات برنامه‌ریزی تهران از قدیمی‌ترین نهادهایی است که در مدیریت اجرا شده و اگر چه در مقطعی فاصله گرفته اما در این دوره تلاش شده تا ارتباط بیشتر شورا، مرکز مطالعات در مسیر اصلی مطالعات کاربردی قرار گیرد تا مسائل و در طرح‌های کلان ، پروژه‌های مهم ، بازوی علمی و پژوهشی شورا و شهرداری برای تصمیمات اساسی و کلیدی باشد.

وی با اشاره به اظهارات نگاه‌داری افزود: این مرکز در 2 سال گذشته‌ارتباط موثرتری با شورا داشته و توانسته محورهای مختلفی را در شورا و شهرداری هدایت کند.

تقی  پور ادامه داد: نگاه‌داری گزارشی را ارائه داد و 15 نفر از اعضای شورا نیز نظر خود را اعلام کردند، اما نکته قابل تامل این بود که تاکید داشتند هیچ پروژه و طرح مطالعاتی ،‌ خارج از مطالعات و پژوهش انجام نشود ، سامانه یکپارچه‌ای برای تحقیقات ایجاد شود تا نتایج آن در اختیار نهادها و سازمان‌های دولتی قرار بگیرد.این مرکز باید با  تعامل بیشتر با شورا در اختیار اعضای شورا و کمیسیون‌ها باشد که البته بخش عمده جلسه امروز نیز به همین موضوع گذشت تا شورا و شهرداری در تعامل و مرکز مطالعات بتوانند راهکارهای راهبردی ارائه دهند.

وی افزود: نمایشگاه‌های فن‌بازار از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود که در 2 سال گذشته توسط مرکز مطالعات شهرداری برگزار می‌شود.

تقی پور ادامه داد: نقش نمایشگاه‌های فن‌بازار در شناسایی نیازها و ارائه و معرفی آنها به مراکز علمی ، تحقیقاتی و فن‌آوری که ارائه تحقیقات و فن‌آوری توسط شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان به انجام رسیده‌اند و نتیجه قابل قبولی داشته است.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: پیشرفت‌های علمی می تواند مسائل بسیاری را در اقتصاد و مسائل اجتماعی و علمی حل کند و حلقه واسط بین علم و محصول بازار فن‌آوری است که نقش موثری دارد در توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های خوبی نیز در این فن‌بازار با صاحبان دانش، مدیریت شهرداری‌ها امضا شده و این علوم می توانند در شکوفایی و اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشند که البته قابل ذکراست 12 شهر بزرگ در این نمایشگاه حضور داشتند.

تقی‌پور با اشاره به 2 دستور دیگر امروز شورای شهر، بررسی اعتراض فرمانداری به متن مصوبه شورا و اساس‌نامه شرکت نمایشگاه‌های بین‌الملیی تهران نکاتی را متذکر شده بود که چرا پاسخ اعضا در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد که البته لازم به ذکر است که مصوبه تک تک جملات اعضای شورا است  از همین رو هیئت رئیسه این موضوع را در جلسه بررسی می‌کند تا اگر تغییر در کلمات مورد تصویب قرار گیرد.

وی ادامه داد: بررسی 8 مورد اعتراض مالکین به آرا صادره از کمیسیون بدوی باغات که هر گونه قطع درختان تعرض باغات و فضای سبز  با حضور اعضای شورای شهر به اعتراض مالکان رسیدگی می‌شود .

تقی پور افزود: انتخابات هیئت رئیسه سالانه صورت می‌گیرد که البته هر سال نیز قبل از 10 شهریور باید برگزار شود. که البته بنده کاندیدا نیستم واگر نظر جمع بر این باشد که مسئولیتی را بر عهده بگیرم از زیر بار آن شانه خالی نمی‌کنم.

سخنگوی شورای شهر افزود: اعضای احتمالی هیئت رئیسه اصول‌گرایان به طور کامل مشخص نیست و فقط چمران کاندیداتوری قطعی خود را اعلام کرده است.

تقی پور در ادامه با اشاره به بحث مطرح شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری افزود: نباید قبل از کارشناسی طرحی آن را در رسانه مطرح کرد وآنچه مطرح شده عمده املاک  موجود فاقد سند رسمی هستند که مربوط به 10 سال گذشته است و نشان از عدم کارشناسی اظهارات دارند چرا که باید املاکی که بی‌صاحب در اختیار شهرداری قرار گرفته است و یا املاک موقوفی و غیره مشخص شود و آنچه که مطرح است تحقیق و تفحص از سازمان املاک و مستقلات وجود ندارد. 

وی ادامه داد: حسابرس‌های سازمان‌های مختلف از سوی اعضای شورا انتخاب می شوند و نباید این رویکرد سلیقه‌ای برای گزارش حسابرسان را در این مورد اجرا کنیم چرا که در این صورت سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شود.

تقی‌پور تاکید کرد: نهادهای نظارتی و کمیسیون نظارت حقوقی بر عملکرد شورا ناظر هستند و البته ساز و کارهای نظارتی کفایت نمی کند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار