وضعیت محیط زیست کشور بعد از 10 سال اعلام شد

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از 10 سال و طی 2 ماه آینده جدیدترین وضعیت محیط زیست کشور ارائه می شود.

وضعیت محیط زیست کشور بعد از 10 سال اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری امروز(یکشنبه)در خصوص ارائه گزارش وضعیت محیط زیست کشور اظهار کرد: بعد از 10 سال اولین گزارش جامع محیط زیست کشور طی 2 ماه آینده به چاپ رسیده و در خدمت تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از جمله مجلس و نمایندگان آن، مردم ، سمن‌های محیط زیست و هر نهادی که به نوعی با محیط زیست ارتباط دارد قرار می‌گیرد.

وی گفت: در تهیه این گزارش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ، متخصصان و صاحب نظران عرصه‌های مختلف محیط زیست به نگارش آن اقدام کرده‌اند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این گزارش مولفه هایی مانند اتمسفر، هوا، زمین ، خاک، آب ، تنوع زیستی ، جنگل، دریا و زیستگاه‌های انسانی مورد بررسی قرار گرفته است.

مظاهری با بیان اینکه در هر مولفه به بررسی وضعیت ده ساله آن شاخص اشاره شده تصریح کرد: در تشریح هر شاخص علت و راه حل آن از نظر علمی به دست متخصصان داخلی در عرصه محیط زیست بیان شده است.

وی در خصوص علت تهیه این گزارش گفت: عدم دخالت سایر نهادهای خارجی در تهیه وضعیت محیط زیست ایران، الزام‌سازی تمامی دستگاه‌های دولتی و آگاه‌سازی مردم به سمن‌های محیط زیستی برای جلوگیری از روند رو به تخریب محیط زیست و حفظ آن از اهداف تهیه این گزارش بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار