حکایت نارضایتی آزمایشگاهیان همچنان ادامه دارد

با شروع سال جدید و اعلام تعرفه‌ها، آزمایشگاهیان از جمله کارشناسانی بودند که همواره نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند.

سروش احمدی رئیس اولین آزمایشگاه شبانه‌روزی خصوصی و عضو انجمن علمی آسیب‌شناسی خراسان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: مشکل عمده‌ای که سبب نارضایتی آزمایشگاهیان و سایر کارشناسان این حوزه شده است، عدم منطقی و معقول بودن تعرفه‌ها است.

وی افزود: افراد غیر کارشناس، ناآشنا با سیستم و فعالیت آزمایشگاه‌ها تعرفه‌ها را تنظیم کردند.

احمدی ضمن بررسی مشکل تعرفه آزمایشگاهیان عنوان کرد: متأسفانه دولت برای خرید کیت و سایر تجهیزات آزمایشگاهی برای ما، تعرفه‌ای در نظر نگرفته است و بدین ترتیب مسئولین آزمایشگاه‌ها باید با ارز به خرید این لوازم اقدام کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنگام مراجعه بیماران به آزمایشگاه‌ها، برای هر آزمایش تعرفه در نظر گرفته‌اند، اگر دولت از ابتدای کار، یعنی هنگام خرید تجهیزات آزمایشگاه‌ها را همراهی کند این مشکلات بوجود نمی‌آید.

رئیس اولین آزمایشگاه‌ خصوصی شبانه‌روزی اظهار کرد: عدم نظارت بر تأمین مواد اولیه سبب شده است تا تعرفه‌ها غیرمنطقی به نظر برسد. نظارت انجمن‌های حرفه‌ای بر روی تست‌ها و تعیین تعرفه‌های دقیق‌تر می‌تواند از میزان این نارضایتی‌ها کم کند.

عضو انجمن علمی آسیب‌شناسی خراسان گفت: اگر روند کار به همین صورت ادامه یابد، سطح آزمایشگاه‌ها پایین آمده و دیگر توان نوسازی نیست، علاوه بر این دیگر عرصه تکنولوژی با سرعت پیشرفت علم همگام نخواهد بود.

چندی پیش نیز یکی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی عنوان کرده بود که اگر افزایش تعرفه‌ها در حل مشکلات آزمایشگاه‌ها اجرا نشود، بر ضررهای مالی آزمایشگاه‌ها افزوده خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار