شهریاری در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت کنگره اسپانیا:

ظرفیت‌های فراوانی در بخش دارو ایران و اسپانیا وجود دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا، بر وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش دارو ایران و اسپانیا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکشنبه (8 شهریور) رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ماریو مینگو رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا ظهر امروز یکشنبه 8 شهریور 94 با حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهریاری در ابتدای این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه مراودات در عرصه‌های مختلف میان دو کشور گفت: سابقه تاریخی روابط مثبت و وجود بسترهای فراوان در ایران و اسپانیا می‌تواند به افزایش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین منجر شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی در سال‌های اخیر کشورمان افزود: پیشرفت‌های خوبی در بخش‌های بهداشت و درمان واقع شده است و مجلس شورای اسلامی با دقت طرح‌های تحول سلامت و بیمه‌های درمانی را پیگیری می‌کند.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های فراوانی در بخش دارو در ایران و اسپانیا وجود دارد، تصریح کرد: همکاری در زمینه تکنولوژیکی و مواد اولیه میان کارخانه‌های داروسازی دو کشور می‌تواند به رشد و توسعه مراودات فیمابین کمک نماید.

شهریاری در پایان بر تبادل تجربیات در بخش‌های آموزش و درمان و تبادل استاد و دانشجو میان مراکز علمی و دانشگاهی در دو کشور تاکید کرد.
 
ماریو مینگو: بسترهای فروانی در بخش‌های پزشکی و دارویی اسپانیا و ایران وجود دارد

در ادامه این دیدار ماریو مینگو، رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا سفر به کشورمان را فرصتی برای آشنایی با واقعیات و پیشرفت‌های علمی و پزشکی در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بسترهای فروانی در بخش‌های پزشکی و دارویی در دو کشور وجود دارد که با گفت‌وگو و تبادل‌نظر میان کمیسیون‌های تخصصی در مجالس اسپانیا و ایران می‌توان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه ارتباطات فیمابین استفاده کرد.

وی در ادامه بر آمادگی پارلمان اسپانیا در توسعه و گسترش ارتباطات در زمینه‌های گوناگون به ویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین تاکید کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات اجتماعی کنگره اسپانیا در پایان پیشرفت‌های پزشکی و دارویی در اسپانیا را نتیجه سیاستگذاری‌های مناسب دولت کشورش دانست و خاطر نشان کرد: انتقال تجارب در زمینه‌های بهداشت و خدمات اجتماعی و تبادل پژوهش‌های علمی میان اسپانیا و ایران می‌تواند به ارتقای بخش سلامت و درمان در دو کشور کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار