یک گام تا تصویب برجام؛

تعداد موافقان توافق هسته‌ای در سنا به 31 نفر رسید

"جف مرکلی،" سناتور دموکرات سنای آمریکا، امروز (یکشنبه) به جرگه موافقان برجام پیوست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وای‌نت نیوز، «جف مرکلی،» سناتور دموکرات سنا از ایالت «اُرگان»، امروز (یک‌شنبه) به‌طور رسمی حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا برای استفاده از حق وتوی خود در برابر رأی منفی احتمالی کنگره به برجام، به 34 رأی نیاز دارد. اعلام حمایت رسمی مرکلی شانس پیروزی کاخ سفید را در این ماراتن هسته‌ای افزایش داده است. 

تمامی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره مخالف تصویب توافق هسته‌ای هستند. آن‌ها برای رد برجام به رأی 6 نماینده دموکرات نیاز دارند. «چاک شومر» و «باب مندز،» 2 قانون‌گذار دموکرات، تاکنون مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده‌اند. از سوی دیگر کاخ سفید برای ممانعت از صدور قطعنامه رد برجام، به رأی 41 قانون‌گذار و برای تأیید وتوی احتمالی اوباما به 34 رأی نیاز دارد. 
 
پولیتیکو دیروز (شنبه) در مقاله‌ای نوشت «بن کاردی»، «کوری بوکر»، «کریس کونز»، «میشل بنت» و «ریچارد بلومنتال» پنج سناتور دموکراتی هستند که اگر به موافقان توافق هسته‌ای بپیوندند، کاخ سفید دیگر ناچار به رودررویی با جمهوری‌خواهان و استفاده از حق وتوی اوباما نخواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار