اعلام حمایت رسانه‌های آلمان از پناهجویان

رسانه‌ها و مشاهیر آلمانی حمایت خود را از پناهجویان اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس24، علی‌رغم تظاهرات خشونت‌آمیز آلمانی‌ها علیه ورود پناهجویان به کشورشان، رسانه‌ها و مشاهیر این کشور پیامی را مبنی بر پذیرفتن افراد گریخته از جنگ منتشر کردند. 

روزنامه "بیلد" آلمان شنبه در صفحه نخست خود نوشت: ما یاری می‌رسانیم. این روزنامه همچنین افزود: معترضان و بیگانه‌ستیزان از زبان ما سخن نمی‌گویند.

دیگر روزنامه‌ها نیز حمایت خود را از مهاجران بیان کردند. در این راستا، روزنامه‌ای در مونیخ دستورالعمل اهدای لباس و غذا به مهاجران را منتشر کرد. دیگر خبرگزاری‌ها نیز با استفاده از عنوان‌هایی همچون "آلمانی روشن" یا "آلمان خود را باز‌می‌یابد" سعی کردند درگیری‌های هفته گذشته را که به زخمی شدن پناهجویان انجامید کم‌رنگ کنند.

تعدادی از مشاهیر نیز با برگزاری یک راهپیمایی حمایت خود از این افراد را بیان کردند. همچنین "تونی کروس" بازیکن فوتبال آلمانی در مصاحبه با مطبوعات، خطاب به پناهجویان گفت: پناهجویان عزیز اینکه شما اینجا هستید برای ما فرصت خوبیست تا ارزش‌های خود را بسنجیم. 

از جنگ جهانی دوم تاکنون اروپا با چنین بحران مهاجرتی روبرو نبوده است. امسال در پی این بحران، آلمان شاهد هجوم بی سابقه 800 هزار پناهجو بوده است. با اینکه عموم مردم با توجه به ثروت آلمان انتظار دارند این کشور پناه امنی برای مهاجران باشد، درصدی از آلمانی‌ها از ورود مهاجران به کشورشان ناراضی هستند. مخالفان راستگرا در هفته‌های اخیر با برگزاری تظاهرات خشونت‌آمیز، نارضایتی خود از ورود پناهجویان به کشورشان را نشان داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار