در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان/

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: بعضی حرف‌های برخاسته از کینه می‌زنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعضی‌ها اختلافات را به اصول رساندند و حرف‌های برخاسته از کینه می‌زنند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، با تبریک میلاد حضرت ثامن الحجج(ع)، گفت: خداوند با عنایت خاص خویش سهمی از بهره‌گیری از انفاس قدیسه ائمه(ع) را برای ایرانیان در نظر گرفته بود که سفر امام رضا(ع) به مشهد و بارگاه نورانی آن حضرت، یکی از توفیقات ایرانیان است.

وی با تشریح تاریخ زندگانی آن امام همام، به خصوص مقطع مسافرت از مدینه و استقرار در خراسان، گفت: در سفرم به مشهد حالاتی از مردم دیدم که تفسیری جز عشق راستین به اهل بیت پیامبر و به خصوص امام رضا(ع) نداشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تسلیت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان، به اهداف منافقین در حذف نیروهای اصلی نظام و استوانه‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر چه جامعه از این بزرگواران محروم شد، اما جوشش خون آنان باعث هوشیاری مردم، رسوائی منافقین و بیمه شدن انقلاب اسلامی در گذر از انواع توطئه‌های خطرناک بود.

وی با یادآوری مقاطعی از تاریخ ایران از زمان اشغال کشور در جنگ جهانی دوم، استبداد رضاخانی، اتفاقات شهریور 1320، فضای باز سیاسی، آغاز پهلوی دوم، ظهور و بروز جبهه ملی، نخست وزیری دکتر مصدق و برکناری آن، مبارزات آیت‌الله کاشانی، شعارها و برنامه‌های فدائیان اسلام، مرجعیت آیت‌الله العظمی بروجردی، احیای مجدد حوزه علمیه قم، بازگشایی مساجد و حسینیه‌ها پس از یک دوره تعطیلی، برگشت فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا در جامعه، حضور امام خمینی به عنوان مدرس در حوزه علمیه قم و آغاز نهضت روحانیت اشاره کرد و گفت: در تمام این مقاطع آنچه برای اتفاقات تاریخی مؤثر بود، حضور و عدم حضور مردم بود که هر جا آمدند، صحنه‌ها را به نفع افکار عمومی تغییر دادند و هر جا نیامدند، اگر چه شخصیت‌ها و اقشاری خاصی از جامعه و همچنین احزاب و تشکیلاتی مشغول مبارزه بودند، اما استبداد و استعمار با همراهی هم، حرکت‌ها را سرکوب و تسمه از گرده مردم می‌کشیدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح چرایی و چگونگی شروع نهضت روحانیت، به دوران سخت مبارزه و شکنجه، تبعید و زندانی شدن مبارزین اشاره کرد و گفت: در همین دوره مردم به تدریج آگاه شدند و وقتی از سال 56 به خیابان‌ها آمدند، دیگر به خانه‌ها برنگشتند تا انقلاب به پیروزی رسید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با نقش روحانیت در مبارزات انقلاب اسلامی، گفت: طلبه‌های جوانی که سالی چند بار از قم به سراسر کشور می‌رفتند، بدون برنامه ریزی سیاسی خاص، یک شبکه فراگیر در سراسر کشور درست کرده بودند که ضمن تبلیغ اسلام ناب، کمک‌های مردم و همچنین اطلاعاتی از افکار اقشار جامعه را برای بزرگان مبارزه می‌آوردند.

وی با یادآوری شعارهای حکومت 2500 ساله شاهنشاهی و ذکر اینکه رژیم پهلوی علیرغم رضایت مردم به آن می‌نازید، گفت: بخشی از مسؤولین، حتی نمایندگان مجلس، انتصابی و گماشتگان استبداد و استعمار بودند و نیروهای خارجی در ارتش، سازمان برنامه و بودجه، ساواک و دیگر سازمان‌های مهم، به ایرانیان امر و نهی می‌کردند که البته معلوم است به دنبال تأمین منافع خویش بودند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این بخش از سخنان خویش به همراهی تروریست‌های تندرو با عوامل استعمار و استکبار در جوامع اسلامی اشاره کرد و با ابراز تأسف از سرنوشت انقلاب‌های مردمی در کشورهای لیبی، تونس، مصر و ... گفت: تروریست‌های تندرو به عنوان ضلع سوم مثلث شوم استبداد و استعمار با از بین بردن امنیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مردم این کشورها و همچنین خامی بعضی از گروه‌های به اصطلاح اسلامی چنان بلایی به سر مردم آوردند که از کرده خویش پشیمان شدند و دوباره به نظامیان و بقایای حکومت‌های سابق رأی دادند.

وی فقدان رهبری آگاه و تأثیرگذار در این کشورها را یکی از مهم‌ترین دلایل انحراف انقلاب‌ها و میدان گرفتن تندروها دانست و گفت: عدم وجود رهبری هوشیار که مقبولیت جامع داشته باشد، عدم حضور فراگیر مردم و دامن زدن به اختلافات داخلی که زمینه میدان‌داری را فراهم می‌کرد، سه عامل انحراف انقلاب‌ها از اهداف و آرمان‌ها بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اوضاع امروز مصر را با تمام سوابق درخشانی که به خاطر دانشگاه‌ الازهر در دنیای اسلام دارد و جایگاهی که به عنوان دژ مستحکم مبارزان علیه صهیونیست‌ها داشت، مصداق سخنان خویش برشمرد و گفت: بعضی از انقلابی‌های افراطی، گروه‌های اسلامی مؤثر در مبارزه را گوشه‌نشین و بزرگان آنان را زندانی کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ارتباطات جهانی را ویژگی امروزه تروریست‌ها دانست و با ابراز نگرانی به خاطر امکاناتی که بعد از اشغال مناطقی از کشورهای اسلامی به خصوص در عراق و سوریه به دست آوردند، گفت: اگر فکری به حال این گروه‌های افراطی برای مهار تندروی آنان نشود، بعید نیست ویروس تندروی با سوء استفاده از نارضایتی ملت‌ها و به خصوص جوانان در دیگر کشورها نیز گسترده شود.

وی با تأکید بر نقش رهبری‌های بی‌نظیر امام در دوران مبارزه، پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب، به فراز و فرودهای سال‌های پس از پیروزی انقلاب و انواع توطئه‌های دشمنان برای شکست انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از اشغال کلانتری‌ها و مسلح شدن منافقین، آنان با القاء تبلیغات سوء تجزیه طلبی قومی، قبیله‌ای و مذهبی، دست به شورش‌های کورکورانه زدند که اگر چه بسیاری از مردم و مسؤولین را در سطوح مختلف دولت، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان متدین ارتش ترور کردند، اما حضور مردم و عنایت خداوند باعث دوام و بقای انقلاب شده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری خشم استبداد و استعمار از مردم و روحانیت، برخی از منافع و همکاری‌های مشترک آنان را در مقاطع مختلف برشمرد و گفت: جالب است که در کتاب آسمانی قرآن هم بر کار مشترک استبداد و استعمار تأکید شده و نسبت به چپاول منافع ملت‌ها هشدار داده و تأکید کرده که رستگاری مسلمانان در مبارزه با این دو پدیده شوم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اختلافات داخلی بعضی از گروه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: اگر چه اصلاح طلب و اصولگرا یک نام است و اختلافات آنان باید در سلیقه و شیوه‌های اداره جامعه باشد، اما متأسفانه شاهدیم که بعضی‌ها اختلافات را به اصول رساندند و حرف‌های برخاسته از کینه می‌زنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این نکته که هیچ اصولگرای راستینی نمی‌تواند اصلاح‌طلب نباشد و هیچ اصلاح طلب حقیقت‌جویی نمی‌تواند اصولگرا نباشد، گفت: اسلام که دین خاتم است و اجتهاد را به عنوان نگین بر انگشتری خویش دارد، جامعه را با توجه به شرایط زمان و مکان و البته با رعایت اصول مسلم، هر روز به سوی بهتر شدن اصلاح می‌کند و این یعنی اصلاح طلبی اصولگرایی.

وی با ابراز تأسف به خاطر گسترش بی‌اخلاقی‌ها در فضای سیاسی جامعه، گفت: یکی از بهترین مصادیق برای ارتقا فرهنگ هر جامعه، پرهیز مردم و مسؤولین از رذیلت‌های اخلاقی مانند توهین، تهمت و غیبت است که اگر رعایت کنیم، انقلاب اسلامی با مجموعه ویژگی‌هایش می‌تواند الگوی ملت‌های مظلوم باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب ایران در تاریخ اسلام بی‌نظیر و در جهان معاصر مظلوم است، بر تحقق وعده‌های خداوندی برای دفاع از مظلوم تأکید کرد و گفت: مردمی که با اخلاص وارد مبارزه شدند و با تحمل همه سختی‌ها از امام و روحانیت حمایت کردند و جوانان خود را تقدیم انقلاب نمودند، نمی‌گذارند دشمنان خارجی و کسانی که مخالفان قسم خورده راه امام هستند، با استفاده از شرایط زمان، آرمان‌های امام و شهدا را به انحراف بکشند.

وی تأکید کرد: کسانی که بویی از انقلاب نبرده بودند و مبارزه را به دلیل سختی‌های آن حرام می‌دانستند، امروز مدعی‌اند و وقتی از آنان می‌پرسند که چرا از مبارزه بریدید و آن را حرام می‌دانستید؟ و یا چرا به دعوت بازگشت به مبارزه، پاسخ منفی دادید؟ به دروغ توجیه می‌کنند برای همکاری با منافقین دعوت شده بودیم، در حالی که در آن سال‌ها، سازمان منافقین اصلاً شکل نگرفته بود و آنها فقط درصدد توجیه عافیت طلبی خود هستند غافل از اینکه مردم، هوشیارتر از تصورات آنها هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بر شمردن زحمات مبارزان که در راه مبارزه خون‌دل می‌خوردند که می‌بایست علاوه بر بازجویی‌های ساواک به نیش زبان‌های روحانی نماها پاسخ دهند، به سوابق درخشان آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان یکی از نزدیک‌ترین افراد به امام بود و یک انقلابی واقعی، وارسته و زاهد است و هنوز نیز بر عهد خویش با امام و شهدا استوار است.

وی با ابراز نگرانی از تفکراتی که با ادعای حمایت از ولایت، رأی مردم را زینت می‌دانند و می‌خواهند بین مردم و عمود خیمه انقلاب فاصله اندازند، گفت: امام، رهبری و همه دلسوزان واقعی انقلاب در همه مقاطع بر نقش رأی مردم و حضور حماسی آنان در انتخابات تأکید می‌کردند که البته برخاسته از اصول اسلام است و ریشه در سنت پیغمبر (ص) و ائمه معصوم دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حفظ این انقلاب وظیفه همه ماست به شیوه‌های مختلف اداره جامعه در جوامع گوناگون اشاره کرد و گفت: یکی از شیوه‌های حکومت، سپردن حق انتخاب به مردم است که این شیوه با تقویت تحزّب در جامعه نهادینه می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تشکیل احزاب مختلف و جبهه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ تحزب تأکید کرد و با توجه به فضای تخریب رسانه‌ای که این روزها گسترش یافته، گفت: مهم حرکت در مسیر انقلاب و حفظ دستاوردهای آن است، نام‌گذاری‌ها اولویت دوم در این مسیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق صادق خرازی در انقلاب و به ویژه در وزارت امور خارجه و با تأکید بر پرهیز از تفرقه‌افکنی، گفت: در همه شرایط مخصوصاً در این زمان که دوست و دشمن به ایران چشم دوخته‌اند تا ببینند آینده حضور جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی و همچنین تأثیرگذاریش بر کشورهای منطقه چگونه است، دلسرد کردن نیروهای انقلاب، کاری نابخشودنی و دامن زدن به اختلافات گناهی بس بزرگ است.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار صادق خرازی و فراهانی، رئیس شورای مرکزی و دبیر کل حزب ندای ایرانیان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این حزب، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص نقش هاشمی رفسنجانی برای نهادینه کردن تحزب در انقلاب، حضور همیشگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای عبور انقلاب از گردنه‌های سخت اقتصادی و سیاسی و اهمیت انتخابات اسفند ماه امسال در آینده کشور پرداختند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
من 6ماه پیش خودرو ثبت نام کردم ولی الان به خاطر همبستگی باسایرهموطنان فردا میرم انصراف میدم .به امید پیروزی برحرف زور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
آقای هاشمی از یاوران واقعی انقلاب و امام است>
Iran (Islamic Republic of)
اکبر اکابری
۲۰:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
سلام بر خامنه ای ،،،،درود بر هاشمی ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
درود بر روستایان
آخرین اخبار