آشنایی با تیم های حاضر در جام جهانی والیبال 2015

ششمین تجربه حضور آبی و سفیدها این‌بار با ولاسکو

تیم ملی والیبال آرژانتین با هدایت خولیو ولاسکو مربی سابق تیم ملی ایران، ششمین حضور خود در مسابقات جام جهانی والیبال را تجربه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال آرژانتین یکی از دوازده تیم حاضر در مسابقات جام جهانی والیبال خواهد بود. تیمی که با نایب قهرمانی در رقابت های آمریکای جنوبی که در کلمبیا برگزار شد جواز حضور در جام جهانی 2015  را کسب کرد. آخرین میدان بین المللی آبی و سفیدپوش های آمریکای جنوبی، لیگ جهانی 2015 بود.  مسابقاتی که تیم ملی آرژانتین در یک چهارم نهایی سطح دو مسابقات  توسط فرانسه از دور مسابقات لیگ جهانی حذف شد.

پیش از آن تیم ملی والیبال آرژانتین در رقابت های پن آمریکا 2015  که به میزبانی شهر تورنتو کانادا برگزار شد،  با شکست 3 بر 2 برزیل در دیدار نهایی  موفق به کسب مدال طلا شد.

در رقابت های جام جهانی  2011 تیم ملی والیبال آرژانتین پس  از آنکه از مجموع 11 دیدار خود به 5 پیروزی دست پیدا کرد به مقام هفتمی رسید. نتیجه ای که پیش از آن در رقابت های جام جهانی 2007 و 1995 هم برای تیم ملی آرژانتین رقم خورده بود.

 آرژانتینی ها در مجموع در 5 دوره مسابقات جام جهانی به میدان رفته اند که عنوان پنجمی در سال 1985 بهترین نتیجه راه راه پوشان آمریکای جنوبی در این نبرد معتبر جهانی والیبال بود. هرچند در آن دوره رقابتهای جام جهانی با حضور هشت تیم برگزار می شد. در سال های 2003 و 1989 تیم ملی آرژانتین در جام جهانی والیبال حضور نداشت. 

مردان بلند قامت سرزمین نقره،  در سال 1985 و زمانی که توانستند در رقابت های قهرمانی آمریکای جنوبی که به میزبانی ریودوژانیرو برگزار شد در مکان چهارم مسابقات بایستند، اولین حضور بین المللی خود را ثبت کردند. آن ها در سال 1960 نخستین حضور خود در رقابت های قهرمانی جهان را تجربه کردند و در پایان آن رقابت ها به مقام یازدهمی رسیدند.

 تنها مقام قابل دفاع آرژانتینی ها در نبردهای جهانی کسب مدال برنز رقابت های قهرمانی جهان در سال 1982 بود که به میزبانی خود آرژانتن برگزار شده بود. هرچند مدال برنز رقابت های المپیک در سال 1988 سئول کره جنوبی را هم می توان در کارنامه افتخارات این تیم جای داد. عنوانی که بهترین نتیجه تیم ملی والیبال آرژنتین در تاریخ شش دوره ای حضورش در مسابقات المپیک بود. 

تیم ملی والیبال آرژانتین در نبردهای قاره آمریکا که پن آمریکا معتبرترین آن هاست اما کارنامه نسبتا پر رنگی دارد. آن ها چهار مدال برنز این رقابت ها را در سال های 1963، 1983، 1991، 2011 به گردن آویختند و در سال های 1995 و 2015 سکوی نخست را از آن خود کردند.

آرژانتینی ها در تلاش خواهند بود در این دوره از رقابت های جام جهانی عناوین قبلی خود را بهبود ببخشند. آن هم در حالی که در رقابت های قهرمانی جهان 2014 که تابستان سال گذشته به میزبانی لهستان برگزار شد  بود به عنوانی بهتر از یازدهمی نرسیدند.

سانتیاگو دارایدو، خاویر فیلاردی، گوستاوو پورپوراتو، سباستنی گروک، نیکلاس اوریارته، فاکوندو کونته، رودریگو کوایروگا، خوزه لوییس گنزالس، سباستین سول، پابلو کرر، لوسیانو دکچو، مارتین راموس، آلکساندرو تورو و سباستین کلوستر 21  بازیکنی هستند که با هدایت خولیو ولاسکو در رقابت های جام جهانی والیبال 2015 حضور خواهند داشت. هرنان فرارو و جولیان آلوارز ولاسکوی با تجربه را در هدایت تیم ملی آرژانتین همراهی خواهند کرد.

تیم ملی والیبال آرژانتین در رنکینگ جهانی رتبه هفتم را در اختیار دارد. این در حالی است که تیم ملی ایران در تازه ترین رده بندی در مکان یازدهم جهان قرار گرفتند. البته این نکته را هم باید یادآور شد که تیم ملی آرژانتین نیز پیش از آخرین رنکینگ اعلام شده در رده ششم جهان قرار داشت و آن ها نیز با یک پله سقوط مواجه شدند.

ولاسکو که چند سال هدایت تیم ملی والیبال ایران در سال های اخیر بر عهده داشت باید به همراه تیمش در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام جهانی والبیال 2015 مقابل شاگردان سابقش به میدان برود. دیداری که برای هر دو تیم حائز اهمیت خواهد بود. آرژانتین بدون شک تلاش خواهد کرد شکست قبلی مقابل ایران را جبران کند. 

**برنامه کامل دیدارهای تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2015 به شرح زیر است:

8 سپتامبر:
آرژانتین – ایران

9 سپتامبر:
آرژانتین – ونزوئلا

10 سپتامبر:
آرژانتین – لهستان

12 سپتامبر
آرژانیتن - روسیه

13 سپتامبر :
آرژانیتن – تونس

16 سپتامبر:
آرژانتین – مصر

17 سپتامبر:
آرژانتین – استرالیا 

18 سپتامبر 
آرژانیتن – کانادا

21 سپتامبر:
آرژانتین - ژاپن

22 سپتامبر:
آرژانتین - ایتالیا

23 سپتامبر :
آرژانتین - آمریکا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار