خودداری کمیته ملی دمکرات‌ها از صدور قطعنامه در حمایت از توافق هسته ای

کمیته ملی دمکرات‌ها در نشست تابستانی این هفته خود برای حمایت از توافق هسته ای ایران قطعنامه‌ای صادر نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، کمیته ملی دمکرات ها در حالی به تعطیلات تابستانی خود پایان داد که گزارش می شود قطعنامه ای در خصوص حمایت از توافق اتمی با ایران صادر نشده است.

منابع خبری اعلام کردند "دبی ویزرمن شولتز،" نماینده دمکرات از ایالت فلوریدا،  از بررسی صدور قطعنامه در نشست تابستانی این هفته جلوگیری به عمل آورده است.

با وجود مخالفت سرسختانه جمهوری خواهان، دولت اوباما در تلاش است تا رای کافی را در کنگره آمریکا برای تصویب توافق هسته ای با ایران به دست آورد.

 جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی خود در نشست کمیته ملی دمکرات ها، حمایت آنان را از این توافق خواستار شده بود و با توجه به خودداری این کمیته ها از صدور قطعنامه در حمایت از این توافق، این اقدام کمیته را می توان شکستی عمده برای دولت اوباما برای به دست آوردن تاییدیه در یکی از پیروزی های عمده سیاست خارجی دانست.

بر اساس این گزارش، برخی از اعضای یهودی حزب دمکرات نیز با بیم از اینکه چنین توافقی رژیم صهیونیستی را با خطر تهدید حمله همسایگان منطقه ای به اسرائیل بخصوص ایران قرار می دهد، با این توافق مخالفت می کنند. در میان این نمایندگان، چاک شومر نیز قرار دارد که انتظار می رود رهبر آینده دمکرات ها در سنا شود.

گزارش ها، روایتی متفاوت از علت صادر نشدن قطعنامه حمایتی در کمیته ملی دمکرات ها دارند، برخی مسائل قانونی داخلی کمیته ها را عامل این موضوع می دانند و برخی دیگر اقدام ویزرمن شولتز را که خود یهودی است و بسیاری از اعضای حوزه انتخابی وی نیز یهودی هستند، عامل  این اقدام به شمار می آورند.

چنین پیشنهادی نیز در شروع این دیدارها مطرح نشده بود و دست کم صد و شصت نفر از اعضای کمیته با امضای نامه ای، حمایت خود را از اقدامات اوباما برای اعمال محدودیت های شدید علیه ایران حمایت و آن را یک پیروزی برای دیپلماسی توصیف کرده اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار