سنندج؛

به تحقق انجامیدن70 درصدی مصوبات سفر وزیر بهداشت و درمان به قروه

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه گفت: تا کنون 70 درصد مصوبات سفر وزیر بهداشت و درمان به شهرستان قروه تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صادق ابراهیمی در تشریح برنامه های حوزه بهداشت و درمان شهرستان قروه گفت: از 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر وزیر برای شهرستان قروه تاکنون 13 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.

به گفته وی دو پایگاه سلامت در شهرک فرهنگیان و شهرک دانش از دیگر مصوبات سفر وزیر بهداشت و درمان است که در حال حاضر برای این دو پایگاه زمین تامین شده است.
ابراهیمی تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی دلبران، دزج و سریش آباد، تامین آمبولانس برای دلبران و فراهم کردن زمینه بیتوته پزشک در مراکز بهداشتی درمانی را از دیگر تصمیمات وزیر بهداشت در قروه ذکر کرد.
این مسوول افزود: برای تجهیز هر آزمایشگاه در سه بخش شهرستان قروه اعتباری بالغ بر 850 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی گفت: ساخت مرکز بهداشتی درمانی در شهرک امام خمینی (ره) قروه یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر بهداشت بود که در صورت تامین زمین از سوی مسوولان شهرستان، وزارت بهداشت اعتبار لازم برای راه اندازی این مرکز را تامین می کند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه افزود: دیروز در آخرین روز از هفته دولت مرکز بهداشتی و درمانی شماره چهار شهرک فرهنگیان به بهره برداری رسید.
ابراهیمی افزود: کلینیک ویژه تخصصی و کلینیک بیماران سرطانی در آینده نزدیک از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان به بهره برداری می رسد.
به گفته وی تاکنون برای احداث این پروژه ها چهار میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
ابراهیمی گفت: آزمایشگاه دولتی بخش بیمارستان شهید بهشتی قروه به صورت شبانه روزی به شهروندان خدمات ارائه می دهد و تمام آزمایشات به جز آزمایشات هورمونی کمیاب در آن انجام می شود. 
به گفته وی در راستای اجرای طرح تحول سلامت برای تجهیز و بازسازی این آزمایشگاه اعتباری افزون بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.
ابراهیمی در مورد بازسازی و تجهیز بخش سونوگرافی نیز گفت: برای تعمیر این بخش اعتباری افزون بر 300 میلیون ریال و دو دستگاه سونوگرافی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال خریداری شده است.

وی در پایان از بهره برداری پارکینگ، محوطه سازی، تاسیسات و آشپزخانه و سلف سرویس بیمارستان شهید بهشتی قروه خبر داد.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.