ضرورت نگاه جامع مدیران و مربیان به مسائل آموزشی و پرورشی

نگاه همه جانبه به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ضرورت جامعه امروز است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، صبح امروز در جشنواره تجلیل از الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و با حضور کفراشی معاون فرهنگی آموزش و پرورش برگزار شد.
 
در طی این مراسم کفاش ضمن اشاره به بحث کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی گفت: مربیان پرورشی و مشاوران باید توانمند باشند و در همین راستا طرح بهسازی نیروی انسانی با نگاه جامع به مقوله تربیت و سند تحول بنیادین و همچنین ساحت های 6 گانه تربیتی مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز است. 

وی در ادامه افزود: در جشنواره امسال دو موضوع الگوهای برتر تدریس و سبک زندگی به طور ترکیبی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که در سالهای بعد این دو موضوع به صورت جدا از هم ارزیابی می‌گردد. 

کفاش خاطر نشان کرد: در پی اجرای برنامه الگوهای برتر از سوی مشاوران و معلمان ارائه شده است و افرادی در این حوزه منتخب شده و در آینده‌ای نزدیک با ایجاد یک سایت اینترنتی این الگوها به راحتی در دسترس تمامی علاقمندان و همکاران قرار می گیرد.

کفاش ضمن اشاره به این موضوع که این تجربیات برای حل معضلات دانش‌آموزان بسیار موثر واقع شده است، گفت: در فراخوان تجارب برتر تربیتی 4 هزار و 110 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 32 اثر به عنوان برگزیده تجلیل می‌شود.

وی همچنین در خصوص جشنواره الگوهای برتر تدریس هم تصریح کرد: مجموعا در متوسطه اول 2هزار و 469 اثر به دبیرخانه رسیده است که از هر استان دو نفر برتر انتخاب شدند که در مجموع 64 اثر کشوری را شامل می‌شود.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش بیان کرد: در راستای ارتقای کیفی سطح زندگی این تجربیات به صورت مدون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

ضرورت حضور مدیرانی همه جانبه در امر آموزشی و تربیتی 
کفاش ضمن اشاره به این موضوع که جامعه امروز نیازمند نگاهی جامع به تعلیم و تربیت است گفت: در حال حاضر به مربی و مشاوری نیاز داریم که نگاه همه جانبه به پدیده‌های تربیتی و پرورشی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: نگاه بخشی در تعلیم و تربیت بزرگترین لطمه را به این مقوله خواهد زد و نباید فقط نگاه تک بعدی به پدیده‌های آموزشی و تربیتی داشته باشیم. 

وی در پایان اشاره کرد: امروزه فضای مجازی بخش عمده زندگی افراد را شامل می‌شود و باید با نگاهی مثبت و دور از مانع تراشی و به کارگیری سبک زندگی ایرانی و اسلامی این مسئله را هدایت کنیم و در واقع با نگاه و تفکر و تدبیری مثبت به حوزه تربیتی توجه داشته باشیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار