سنندج؛

یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش عدالت در کشور است

امام جمعه قروه گسترش عدالت در جامعه را بزرگترین معروف دانست و گفت: گسترش عدالت در کشور یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ حجت الاسلام صفر علی احیاء در نشست ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در مدت 36 سال در مقوله امر به معروف و نهی از منکر اقدامات بسیار زیادی انجام داده است که در راس آن گسترش و توسعه عدالت در کشور است.

به گفته وی یک روز دنیا به سمت گسترش توسعه عدالت نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد رفت تا این نگاه اسلامی را به عنوان یک الگویی به جهان معرفی کنند.


حجت الاسلام احیا به مفهوم توسعه از دیدگاه متخصصین اشاره کرد و افزود: در توسعه، مفهوم عدالت نهفته است ولی در عمل سایر کشورها این کار را انجام نمی دهند ولی در نظام جمهوری اسلامی زیر چتر عدالت این توسعه انجام می شود حتی در مناطق محروم از یکسری منابع بهره مند می شوند.


وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی بحث معروفات رو به تعالی و تکامل و منکرات روبه زوال هستند و تمام دولت های گذشته و به همراه دولت کنونی سر لوحه کارشان اقامه معروفات و از بین بردن منکرات است.


امام جمعه قروه با اشاره به اقدامات خوب دولت یازدهم افزود: در زمانی در دنیا ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی را تبلیغ می کردند اما با راه اندازی گفتمانی در قالب مذاکرات قدم های خوبی برداشته شد.
وی در ادامه افزود: حتی اگر در کنگره هم برجام تصویب نشود تحریم ها بر نخواهد گشت و این امر منجر شده کشورهای اروپایی و آمریکا با آمدن نخست وزیر، وزیر امورخارجه و تیم بازرگانی به ایران برای شکسته شدن تحریم ها تلاش کنند.

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه معروفات فقط مقوله حجاب و منکرات و فقط مقوله بدحجابی نیست افزود: نظام جمهوری اسلامی و دولت های مختلف در اقامه معروف و از بین بردن منکر قدم های بسیار بزرگی برداشته اند.


وی با اشاره به قیاس غلط رژیم ستم شاهی با نظام جمهوری اسلامی افزود: در رژیم ستم شاهی فرهنگ غالب بی حجابی و در نظام اسلامی فرهنگ غالب باحجابی است هرچند بد حجابی هم در جامعه وجود دارد ولی فرهنگ غالب نیست.
حجت الاسلام احیاء با اشاره به اینکه شهید رجایی و باهنر خودشان از شخصیت های معروف در جامعه بودند افزود: شهید رجایی به عنوان رییس جمهور و شخصیت ویژه در انقلاب اسلامی و شهید باهنر در مجموعه آموزش و پرورش و نخست وزیری برای جامعه الگو باقی ماندند.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مفهوم ، محروم ، مناطق ، الگو ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.