سردار سلیمانی در پنجمین همایش سراسری بازسازی واقعه غدیر خم خبر داد:

بازسازی واقعه غدیر خم در عراق و لبنان از سال آینده

مسئول ستاد بازسازی واقعه غدیر خم از بازسازی این واقعه در کشور عراق و لبنان از سال آینده خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌ سردار یعقوب سلیمانی در پنجمین همایش سراسری بازسازی واقعه غدیر خم که در شهرستان آرام و بیدگل در حال برگزاری است گفت: سال 89 تقارن روز بسیج با عید غدیر خم باعث شد که تدبیر سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور نمایش بازسازی غدیر خم برگزار شود و پس از آن روز هر سال در سراسر کشور شاهد برگزاری آن نمایش هستیم.

وی ادامه داد:امسال بازسازی نمایش غدیر خم در 132 شهر کشور برگزار می شود و امیدواریم که با مردمی تر شدن این نمایش صاحب اجرا در شهر های بیشتری از کشورمان باشیم.
 
رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خم تاکید کرد: استمرار نمایش بازسازی واقعه غدیر در گرو مردمی شدن آن است همانطور که مردم عزیزمان در  عاشورا نقش زیادی را در برگزاری مراسم عزای سالار شهیدان ایجاد می کنند از این رو باید با فرهنگ سازی خود باعث بنیادی تر شدن نقش مردم در اجرای نمایش بازسازی غدیر خم شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال قرار بود که این نمایش خارج از مرزهای کشور هم اکران شود که به دلیل مباحث امنیتی این اتفاق به سال آینده موکول شد.. سال 95 شاهد اجرای این واقعه در عراق و لبنان خواهیم بود.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان مراجع تقلید و علمای قم در خصوص تاثیر گذاری برنامه نمایشی غدیر گفت: یکی از توصیه مراجع تقلید توسعه و مردمی شدن واقعه غدیر در سراسر کشور و همچنین اجرای آن در خارج از کشور بوده است.
 
سردار سلیمانی اضافه کرد: نمایش بازسازی واقعه غدیر همه ساله در روز عید غدیر خم به منظور ترویج فرهنگ ولایتمداری و الگو قرار دادن راه و بینش مولایمان امام علی (ع) در ساسر کشور برگزار می شود و امیدواریم این نمایش قدم موثری در راستای معرفی و شناساندن واقعه غدیر خم داشته باشد.
 
شایان ذکر است در این همایش از مسئولان نواحی برتر واقعه غدیر خم تجلیل به عمل آمد. 
انتهای پیام//
برچسب ها: غدیر ، بسیج ، مراجع تقلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار