نظر وزیر صنعت در رابطه با قیمت خودرو داخلی:

دلیلی ندارد قیمت خودرو ارزان شود!/ بحث "خودرو نخرید، ارزان می‌شود" غیرعملی است

اگر خودروسازان قیمت خودرو را همراه با افزایش تولید و افزایش بهره‌وری ثابت نگه دارند عملا قیمت خودرو را کاهش داده‌اند.

دلیلی ندارد قیمت خودرو ارزان شود/ بحث به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، نیز با اشاره به اینکه گفته می‌شود پس از رفع تحریم‌ها قیمت خودرو کاهش می‌یابد گفت: اگر خودروسازان در شرایط کنونی قیمت خودرو را ثابت نگه دارند مانند این است که قیمت خودرو را کاهش داده‌اند چرا که خودروهای تولید داخل از 8 تا 9 هزار دلاری که قیمت آن تمام می‌شود تنها 2 هزار دلار ارزبری دارد و عمده آن تولید داخل است و قیمت در کشور هم تابع تورم داخلی است.

وی تأکید کرد: با توجه به تورم داخلی خودروسازان با ثابت نگهداشتن قیمت‌ها همراه با افزایش تولید و بهره‌وری عملا انگار قیمت خودرو را کاهش داده‌اند.

وی تصریح کرد: هیچ‌یک از مسئولان و یا مراجع قیمت‌گذاری خودرو نظری در رابطه با کاهش قیمت خودرو نداده‌اند و دامن زدن به اینکه می‌گویند خودرو نخرید تا ارزان شود درست نیست.

نعمت زاده در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چقدر یارانه به بخش صنعت اختصاص داده شده است گفت: یارانه صنعت حق قانونی ما است و ما پیگیر آن هستیم. البته رقم 200 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده که 50 میلیارد تومان آن برای توسعه صادرات دریافت شده است.

وی ادامه داد: این رقم بسیار ناچیز است و اگر بخواهیم جایزه صادراتی پرداخت کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته رقمی هم برای یارانه سوخت به کارخانجاتی در سیستان و بلوچستان که به شبکه گازی متصل می شوند اختصاص داده شده که دولت در سال 92 از بودجه خود آن را پرداخت کرد و در سال 93 نیز به نام یارانه از حساب یارانه‌ها پرداخت شد که به طور کلی تاکنون 84 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا کاهش دو درصدی سود تسهیلات بانکی تأثیری بر تولید گذاشت یا خیر؟ گفت: هنوز اصل پولی دریافت نشده که آن را در بانک قرار دهیم و تسهیلات بگیریم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با انتقاد شدید از تشکیل کمپین ضد خرید خودروهای داخلی گفت: اگر مذاکرات در بازه زمانی کوتاهی به نتیجه می‌رسید می‌توانستیم شاهد کاهش چشمگیر قیمت خودرو باشیم اما با توجه به اینکه مذاکرات زمان‌بر بوده و نزدیک به دو سال طول کشید بنابراین تغییر قیمت خودرو چشمگیر نیست و همین ثابت نگه داشتن قیمت خودرو به نوعی کاهش قیمت است.

وی بر این نکته نیز تأکید کرد که تشکیل کمپین خرید نکردن خودروهای داخلی و کالای داخلی یک گناه است و مغایر مسائل ملی است و نباید به آن دامن زد.

به گفته وزیر صنعت در کشور روزی 4 تا 5 هزار خودرو تولید می‌شود و شایعاتی مبنی بر اینکه 80 هزار خودرو روی دست خودروسازان مانده درست نیست چرا که 80 هزار خودرو به معنی تولید 15 روز خودرو است که خیلی چشمگیر نیست.

وی تصریح کرد: ما قطعا به دنبال ارزانی خودرو هستیم اما از راه درست آن نه با ضرر کارخانه چرا که به عنوان مثال سایپا امسال در حال ضرر دادن است و نمی‌توان به آن فشار آورد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 2.2 میلیارد دلار ارز از کشور برای 106 هزار خودرو وارد شد در حالی که برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تنها 1.9 میلیارد دلار ارز وارد شده است.

*** تکمیل 8 هزار طرح صنعتی در کشور

وزیر صنعت با اشاره به عملکرد دو ساله دولت در بخش صنعت،‌معدن و تجارت گفت: در شرایطی آغاز به کار کردیم که با رکود و توقف واحدهای تولیدی و خروج نیروی کار در بخش صنعت مواجه شدیم همچنین، اشتغال صنعتی ما با کاهش 36 درصدی همراه بود اما اکنون در نیمه دولت یازدهم بسیاری از این واحدها به راه افتاده و بیش از 8 هزار طرح صنعتی در کشور تکمیل و راه‌اندازی شده و به مرحله تولید رسیده است و در کنار آن 120 هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.

وی افزود: در بحث معدن نیز تحرک خوبی داشتیم اگرچه باید سرعت بیشتر شود و در بخش تجارت در حالی که قبلا شاهد رشد منفی بودیم در سال گذشته رشد 3.7 درصد را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه رفع موانع تولید در اولویت‌های دولت بوده گفت: در ابتدای شروع به کار دولت در رابطه با رفع موانع تولید تصمیماتی گرفته شد که بعضی از آنها منجر به اصلاح مصوبات قبلی بود و در برخی دیگر مصوبات جدیدی تصویب شد و در مرداد ماه نیز قانون رفع موانع تولید نهایی و ابلاغ شد و همچنین گروهی برای تعیین برنامه راهبردی صنعت و معدن تعیین شده‌اند که در ماه گذشته این برنامه منتشر شد.

وی تأکید کرد: وظیفه دولت این است که برنامه راهبردی را ارائه دهد و در آن از همفکری تشکل‌ها و اتاق‌های بازرگانی استفاده کرده اما قطعا نواقصی در این بخش وجود دارد که باید با پیشنهادات تکمیل شود.

*** دیپلماسی اقتصادی یار دیپلماسی سیاسی

نعمت‌زاده با تأکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی باید در کنار دیپلماسی سیاسی قرار بگیرد گفت: در طی مذاکرات بسیاری از بنگاه‌ها و شرکت‌های غربی علاقمند به ارتباط با ایران بودند و ما با تمامی اینها در تماس بودیم و در طی توافق ژنو با اعزام یکی از معاونان خود استدلال‌هایی را آوردیم که موانعی که در سر راه تأمین قطعات خودرو بود برطرف شود و همچنین برخی از موانع مربوط به پتروشیمی نیز برطرف شد.

وی افزود: در برخی موارد نیز از برخی از افراد با نفوذ صنعت اروپا خواستیم تا با دولت‌های خود به طور جدی مذاکره کرده و به اتخاذ تصمیمات منطقی که به نفع دو طرف باشد کمک کند و حتی مواردی هم داشتیم که من تهدید کردم که اگر مذاکرات با کشورهای اروپایی به نتیجه نرسد ارتباط خود را با این کشورها قطع می‌کنیم.

*** تأثیر مذاکرات بر قیمت خودروهای وارده

وزیر صنعت با اشاره به تأثیر جمع‌بندی مذاکرات در قیمت خودروهای وارداتی گفت: در صورتی که نرخ ارز کاهش بیابد قیمت خودروهای وارداتی تغییر می‌کند اما این در شرایطی است که دولت ثبات نرخ ارز را در شرایط فعلی به وجود آورده و ممکن است فقط به جهت اینکه هزینه‌های بانکی و صرافی و در کل هزینه واردات خودرو کاه ش بیابد قیمت خودروهای وارداتی نیز تغییر کند.

*** برنامه وزارت صنعت جهت جلوگیری از قاچاق کالا

وزیرصنعت در ادامه صحبت‌های خود از برنامه این وزارتخانه جهت جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور خبر داد و گفت: ظرف یک ماه تمامی واردکننده‌های پوشاک موظف هستند برند خود را ثبت کرده و اطلاعات مربوط به واردات و تولید را به این وزاراتخانه ارائه دهند.

وی افزود: همچنین به همه اصناف ابلاغ کرده‌ایم که از این پس با فروش کالاهای قاچاق برخورد می‌شود و اگر کالایی از مبادی غیررسمی و قاچاق به کشور وارد شود و در یک واحد صنفی به فروش برسد آن واحد صنفی مجرم شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: هر دو هفته یک بار جلساتی برگزار می‌شود و در این رابطه بحث می‌شود تا مکانیزم‌های مربوط به جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور اجرایی شود.

وی همچنین از طرح شناسایی کالا برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور خبر داد و گفت: ایران خود طرح موفقی نبود و در این راستا تصمیم بر این شده تا از یک طرح بین‌المللی که در همه جای دنیا مورد استفاده و قابل پیگیری است استفاده کنیم که در اجرای این طرح شناسه هر کالا برای ورود به کشور در گمرکات ثبت شده و در کل کشور قابل پیگیری است همچنین برای کالاهایی که تولید داخل هستند شناسه جدیدی ایجاد می‌شود.

*** از پرداخت تسهیلات به خودروسازان بی‌خبر هستم

نعمت‌زاده در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جلسه هفته گذشته وزیر صنعت با برخی از نمایندگان مجلس بحث اعطای تسهیلات به خودروسازان مطرح شده است، گفت:‌ چنین جیزی مطرح نشده و بنده از این موضوع بی‌اطلاع هستم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر انتقاد رهبر از ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن گفت: ادغام و کوچک کردن دولت یک اصل است و در قانون برنامه پنجم مطرح شده که چند وزارتخانه ادغام شود چرا که دولت باید به وظیفه سیاست‌گذاری بپردازد و سیاست‌های بخش بازرگانی و صنعت و معدن از یکدیگر جدا نیستند.

نعمت‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز شورای اقتصاد که دبیرخانه آن در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متمرکز است، تصمیمی در خصوص خروج خودرو از فهرست کالاهای انحصاری نگرفته است، گفت: رسانه‌ها باید کمک کنند که این موضوع در دستور کار شورای اقتصاد قرار گیرد.

وی معتقد است که هم اکنون بهترین زمان آن است که بتوان خودرو را از فهرست کالاهای انحصاری خارج کرد، چرا که هم‌اکنون قیمت بازار به سطح کارخانه رسیده است و رقابت باعث خواهد شد که خودرو از فهرست کالاهای انحصاری به راحتی خارج شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته برخی دوست ندارند که خودرو از فهرست کالاهای انحصاری خارج شده و رقابت شکل گیرد، اما ما معتقدیم اگر رقابت حاکم شده و قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت به صورت دستوری صورت نگیرد، حتما قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ورود رئیس جمهور اتریش به ایران در هفته آینده خبر داد و گفت: آن‌گونه که اطلاع یافته‌ایم، نزدیک به 200 نفر از فعالان تجاری وی را همراهی می کنند و بنابراین تلاش داریم که استراتژی خود را به گونه‌ای تدوین کنیم که بتوانیم بهترین بهره‌برداری را از حضور این شرکتها در ایران صورت دهیم.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به روند جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور گفت: بعد از نهایی شدن مراحل اجرایی مذاکرات قطعا شرایط تغییر می‌کند و سرمایه گذاران خارجی بیشتری جذب می‌شود اما در شرایط کنونی به گفته رئیس سازمان جذب سرمایه گذاری‌های خارجی هفته‌ای دو مورد از شرکت‌های خارجی جهت سرمایه‌گذاری در ایران به این سازمان مراجعه می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رکود در بخش صنعت و معدن گفت: در حال حاضر رکودی در بخش صنعت و معدن وجود ندارد و رکود هنگامی است که رشد اقتصادی کم و یا منفی باشد در حالی که تمام تلاش دولت در دو سال گذشته جهت خروج از رکود و افزایش تولید بوده است و به طور کلی اثرات جدی رفع تحریم‌ها در اواخر سال خود را نشان می‌دهد.

وی همچنین بر این نکته نیز تاکید کرد: که تولید صادرات‌گرا از الویت‌های ما است و تولید باید رقابت پذیر شود.

به گفته نعمت زاده شنبه هر هفته جلساتی با صنعتگران جهت رفه موانع و مشکلات تولید و توسعه صادرات برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار برگزاری این جلسات باید محدودیت‌های بیرونی نیز رفع شود چرا که مسائل بانکی و بیمه موجب شده تا خریدار خارجی نتواند کالای ایرانی بخرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه راهبردی صنعت و معدن انتزاعی است گفت: این برنامه به هیچ وجه انتزاعی نیست و هیچ رکودی نیز بر صنعت حاکم نشده است.

وزیر صنعت در ادامه از اعطای تسهیلات برای خرید خودرو و لوازم خانگی خبر داد و گفت: قرار بود رئیس کل بانک مرکزی این موضوع را در شورای پول واعتبار مطرح کند اما هنوز مطرح نشده اما به طور کلی این کار در مراحل آغازین خود است و در اولین قدم وام خرید خودرو از 7 میلیون به 15 میلیون افزایش یافته و خواهش ما این است که بانک‌ها به اجرا شدن آن سرعت ببخشد.

وی همچنین از پرداخت وام ازدواج خبر داد و گفت: تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا امکان خرید لوازم خانگی برای زوج‌های جوان مهیا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۳:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
من که اصلا ماشین نمیگیرم اصلا.تا میتونم به دیگران هم میگم نخرید .یک متن اماده میکنم به کل شهرم میفرستم که ماشین نخرید
United States of America
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
من نمیدونم چرا به کشورهای دیگه ارزون میدن ولی به مردم خودشون سه برابر میفروشن دلیلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دوستان فقط نخرید خودرووووباید ارزان شود دست مسءولین در کاسه ی خودروسازان باشد همین است فقط نخریدنخرید نخریدو بازهم میگم آشغال نخرید ویکبار دیگر کمپین نخریدن باید تشکیل بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۴
قیمت دلارو عرض م اومد پاین واما لگن های ایرانی همچنان پایدارو استوار روی قیمت های خودشون میمونن واما اخرش که چی بابا 20میلیون تو کشورهای خارجی پول bmwپرایدو دو تومن پزورو 3تومن وهمینجوری قیمت گذاری کنین والا به خدا با این نوناشون اه چیه خب فشار بهت نیاد بیشتر از اینا نمیسرازن اقا اصلا به این قیمتم نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۶ دی ۱۳۹۴
دوچرخه بخریدهم هوا آلوده نمیشه هم ورزشی برای سلامتی
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۴
کاربه کیفیت ندارم ";خودروی گرونه بی کیفیت نمیخریم,,,,,,,,,,,,,.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
نمي خريم
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۱۳:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بچه ها من خودم تو منطقه آزاد زندگی میکنم الان قیمت هیوندا النترا حدود 50 میلیونه (تو منطقه آزاد) یعنی چی؟ یعنی برابر با قیمت دنا لگن که موتور ef7 هم بدنه سنگین اونو به زور میکشه مگه من ببخشید مغز خر خوردم که هیوندا رو بذارم و بیام لگن ایرانخودرو رو بخرم اینو بدونید جناب نعمت زاده شمایی که مردم رو خاین خطاب کردید خاین شمایید که مثل انگل از خون مردم تغذیه میکنید اگر مردم نبودند مسول بی لیاقتی مثل شما هم به این مقام که الان دارید نمیرسیدید شما هر کاری که میکنید باید برای مردم باشه نه برای منفعت شخصی و حمایت از یک برند خاص راستی ایرانخودرو و سایپا چقدر بهتون دادند که اینقدر سنگشون رو به سینه میزنید؟؟؟ مگه ایرانخودرو و سایپا غیر از اینکه محصول بی کیفیت تولی کنند کار دیگه ای هم میتوانند انجام دهند؟؟؟ چرا کارخانه ی ماشین سازی معتبری مثل کرمان خودرو که یک زمانی برای خودش برو بیایی داشت و سری خودرو های دوو daewoo رو تولید میکرد الان باید محصولات بنجول چینی مثل جک و لیفان تولید کنه که ایمنی پراید خودمون از اون بیشتره؟؟؟ مگه مردم مظلوم من چه گناهی کردن که باید تاوان سنگ به سینه زدن جنابعالی رو بخورند؟؟؟ خودرویی که 3 میلیون بیشتر نمی ارزه چرا باید قیمتش بشه 20 میلیون فقط به بهانه اینکه قطعه و لوازم گرونه؟؟؟ مگه کارخانه ها خودشان نمی گفتند که بعد از تحریم ها قیمت های محصولاتمون رو کاهش میدیم چون 90 درصد قطعات ما خارجی هستند؟؟؟ و حالا هم که تحریم ها برداشته شده اند میگویند نه خیر 100 درصد قطعات ما تولید داخل هستند و هیچ گونه کاهش قیمت نخواهیم داشت؟؟؟ مگر مردم مسخره شمایند که به هر سازی که زدید برقصند؟؟؟ چرا باید خودروی MVM 110 که خود چین هم ایمنیش رو تایید نمیکنه و این خودرو حق تردد در اتوبان ها و برخی از نقاط شهر های کشور چین رو نداره تو ایران بیاد تولید بشه حق تردد هم حتی تو آزاد راه بهش داده بشه و تازه قیمتش هم 22 و خرده ای میلیون بشه؟؟؟ واقعا این ها چرا هایی هستن که باید بهش پاسخ داده بشه؟؟؟ مردم که جونشون رو از سر راه نیاوردن سوار لگن ایرانی و چینی بشن!!! من برای نوشتن این نظر وقت گذاشتم و شما هم لطفا ماشین نو نخرید و حتی اگر کاهش قیمت هم ندادند آدم 20 میلیون بیشتر میده ولی لذت رانندگی رو با محصولات شرکت ها و کارخونه های خارجی میبره خواهشم هم از yjc.ir اینه که نظر منو منتشر کنه با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۱۳:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
بچه ها من خودم تو منطقه آزاد زندگی میکنم الان قیمت هیوندا النترا حدود 50 میلیونه (تو منطقه آزاد) یعنی چی؟ یعنی برابر با قیمت دنا لگن که موتور ef7 هم بدنه سنگین اونو به زور میکشه مگه من ببخشید مغز خر خوردم که هیوندا رو بذارم و بیام لگن ایرانخودرو رو بخرم اینو بدونید جناب نعمت زاده شمایی که مردم رو خاین خطاب کردید خاین شمایید که مثل انگل از خون مردم تغذیه میکنید اگر مردم نبودند مسول بی لیاقتی مثل شما هم به این مقام که الان دارید نمیرسیدید شما هر کاری که میکنید باید برای مردم باشه نه برای منفعت شخصی و حمایت از یک برند خاص راستی ایرانخودرو و سایپا چقدر بهتون دادند که اینقدر سنگشون رو به سینه میزنید؟؟؟ مگه ایرانخودرو و سایپا غیر از اینکه محصول بی کیفیت تولی کنند کار دیگه ای هم میتوانند انجام دهند؟؟؟ چرا کارخانه ی ماشین سازی معتبری مثل کرمان خودرو که یک زمانی برای خودش برو بیایی داشت و سری خودرو های دوو daewoo رو تولید میکرد الان باید محصولات بنجول چینی مثل جک و لیفان تولید کنه که ایمنی پراید خودمون از اون بیشتره؟؟؟ مگه مردم مظلوم من چه گناهی کردن که باید تاوان سنگ به سینه زدن جنابعالی رو بخورند؟؟؟ خودرویی که 3 میلیون بیشتر نمی ارزه چرا باید قیمتش بشه 20 میلیون فقط به بهانه اینکه قطعه و لوازم گرونه؟؟؟ مگه کارخانه ها خودشان نمی گفتند که بعد از تحریم ها قیمت های محصولاتمون رو کاهش میدیم چون 90 درصد قطعات ما خارجی هستند؟؟؟ و حالا هم که تحریم ها برداشته شده اند میگویند نه خیر 100 درصد قطعات ما تولید داخل هستند و هیچ گونه کاهش قیمت نخواهیم داشت؟؟؟ مگر مردم مسخره شمایند که به هر سازی که زدید برقصند؟؟؟ چرا باید خودروی MVM 110 که خود چین هم ایمنیش رو تایید نمیکنه و این خودرو حق تردد در اتوبان ها و برخی از نقاط شهر های کشور چین رو نداره تو ایران بیاد تولید بشه حق تردد هم حتی تو آزاد راه بهش داده بشه و تازه قیمتش هم 22 و خرده ای میلیون بشه؟؟؟ واقعا این ها چرا هایی هستن که باید بهش پاسخ داده بشه؟؟؟ مردم که جونشون رو از سر راه نیاوردن سوار لگن ایرانی و چینی بشن!!! من برای نوشتن این نظر وقت گذاشتم و شما هم لطفا ماشین نو نخرید و حتی اگر کاهش قیمت هم ندادند آدم 20 میلیون بیشتر میده ولی لذت رانندگی رو با محصولات شرکت ها و کارخونه های خارجی میبره خواهشم هم از yjc.ir اینه که نظر منو منتشر کنه با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۲۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
اتحادی که بین ملت شکل گرفته نسیمی از روحیه عدالت خواهی مردم ایران است. این نسیم باید تبدیل شود به یک تند باد که در مقابل هرگونه ظلم متحد شوند. از ماست که بر ماست. رهبر معظم چندین سال فرمودند که مردم در مقابل هر جریان ظالمانه ای که صورت میگیرد متحد باشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر این لگنها را مفت میدادین اسرائیل حالا همه تو تصادفات مرده بودند نه به بهانه تولید ملی ملت خودمان را مفتی به کشتن میدین مردم بیایین یه دفعه هم ما نخریم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۲۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
بااااااااااااااااید ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۰:۳۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
اقا چرا نظر مردمو رو نمیذارید ببینند من هر چی مینویسم نمایش داده نمیشه
-
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
بحث بحثه بخر بخر نیست بحثه بخور بخوره خوره خره
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۰:۳۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
سلام من هم خیلی به ماشین نیاز دارم پولشم دارم نمی خرم چرا؟
چون درشان یک وزیر نیست از صنعت بیکیفیت دفاع کند.این نشانه بی لیاقتی وزیر و کم کاری و بیسوادی اونو میرسونه.حمایت از خودرو ساز بی لیاقت نشانه این است که آقای وزیر شکمش سیر است و آمده جیبش را پر پول کنه و بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر آیا گران فروشی بیش از حد خودرو سازان داخلی آنهم با این کیفیت افتضاح خودروها و کشته شده هزاران نفر از هموطنان در هرسال بر اثر تصادفات جاده ای ،گناه خيانت و خلاف مصالح ملي نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
اگر نمی خواهید ارزون کنید، لااقل تولید هم نکنید. (همیناش هم رو دستتون باد میکنه)
فردا نگید کسی بهمون نگفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
اگر نمی خواهید ارزون کنید، لااقل تولید هم نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۲۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
هرگز نمیگوییم که هرگزخودرو ایرانی نمیخریم میخریم ولی فعلا
خودرو نخواهیم خرید تا قیمتش ارزان شوند.
Germany
jhh
۰۸:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
این خودرو ها غیر قابل سوار شدن هستند. چند کارخانه قدیمی عظیم تعطیل شد شما از کنارش بی تفاوت گذشتی.
Iran (Islamic Republic of)
KIAN
۰۸:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
سلام من هنوز مات مبهوتم که مدیران خودروسازان حقوق وپاداش در سطح خودروسازان اروپایی میگیرند ولی خودرو بی کیفیت وقدیمی تولید می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
کمپین نخریدن خودرو گناه نداره از بین رفتن مردم تو جاده ها گناه داره.
Iran (Islamic Republic of)
دوستدار
۰۷:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
نخرین نخرین نخرین
Italy
علي
۰۷:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
مردم شما را به خدا نخريد تا بالاخره يك جا ما مردم پيروز بشيم و اقاي وزير كه اين همه كار عقب مانده معدني مانده ولي تو فكر خودرو سازان است اخه مگه چند نفر كار ميكنند در صنعت خودرو والاه من كه در معدن كار ميكنم ميدونم ده برابر صنعت خودرو در معدن كار نميكنند پس چرا وزير به فكر انها نيست همه اش به فكر سايپا و ايران خودرو است مردم خواهشا اگه سور الاغ هم ميشويد و كارهاتان را انجام ميدهيد نخريد تا يا ارزان يا واردات ازاد شود زنده باد مردم
Iran (Islamic Republic of)
علعلی
۰۷:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
پیکان مدل 83دارم مدتیه میخوام عوضش کنم بایه خودروصفرولی وقتی نگاه ماشین پیکان خودم میکنم نسبت به پول ناچیزی که ازفروشش بدستم میادوچندبرابرش بایدهزینه کنم برای این ماشینهای یه بارمصرف منصرف شدم پولمه سپرده کردم وسوارپیکان میشم تاماشینهای به قیمتهای واقعی برسن ..فعلا خیلی گرونه عجله نداریم اقای وزیر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۰۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
وزیر صنعت حرف ما مردم را قبول ندارد بعد از حرف خودرو ساز دفاع میکند نامش را وزیر خودروسازان بگذاریم بهتراز وزیر صنعت است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۰۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
اگر ساخت خودرو گران تمام میشود و قطعات اکثرا داخلی هستند پس اروپایی ها الکی خودروشان ارزان است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۰۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
منطقه ازاد خودرو وارد کشور میشه همونی که خودرو ساز داخل میفروشه تو منطقه ازاد نصفه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۰۱ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
خودرو سازا باید کوتاه بیان ما مشتری ها مظلوم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۰۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
چرا مثل اروپا یورو 5 نشده ماشینتون. به نظر شما پراید ارزش ایربگ گذاشتنو نداره؟ جون مردم تو ماشین دست شماست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
چرا مردم باید تاوان متخصص نبودن خودرو سازو بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
اگر خودرو ارزان نمیشه کیفیتش با پول پرداخت شده مشتری برابری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
خودرو خیلی گران فروخته میشود باید ارزان شود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۶:۲۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
بااااااااااااااااید ارزون شه
Netherlands
حامد
۰۵:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
من که نمی خرم
عمرا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۴۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
چرا به افغانستان و عراق و.... میفروشید چهار میلیون براتون میصرفه ولی برای ملت خودتون نمیصرفه.ملت غیور ایران نخرید این ارابه های مرگ رو.اینا خودشونم خودرو ایرانی سوار نمیشن.نخرید.نخرید نخرید خواهشا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
پرایدی که با ارز نهصد تومنی تولید شده بود یکشبه به ارز سه هزار تومنی محاسبه شد و به این ملت شش میلیون و بیست و یک میلیون فروختند کسی پیدا نشد بگه این پول حرومه. حالا که مردم نباید بخرن؛ و خدارو شکر نمی‌خرن. این نخریدن حرومه. تولیدات ایرانخودرو هم همینطور.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۳:۱۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
ایشون گفته با این کمپینا به تولید ملی و اشتغال ضرر میخوره بله درسته به خاطر همین مردم پنج ساله دارن تورم سیصد درصدی صنعت خودرو رو تحمل میکنن ولی دیگه کافیه وقتشه صنعت خودرو هزینه نادیده گرفتن نظر مردم رو بپردازه . کمپین نخریدن خودروی صفر تا رسیدن قیمت به نصف ادامه خواهد داشت .نگو نه آقای وزیر بدجوری دستپاچه شدیا.درود بر ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
لگن نمیخریم....التماس نکنید
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت
۰۲:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
پشت پرده نخریدن خودرو و عروسک گردانان این جریان واردکنندگان .خودروسازان چینی هستند که با این شیوه می خواهند به سود ه دهی دست یابند ایرانی ایرانی باش و ایرانی بخر
انقدر میسازیم تا خود بسازیم
United States of America
صفر نخر
۰۲:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
حالا ما نمیخریم ببینیم کی راست میگه
جوجه را آخر پاییز می‌شمرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
ای کاش این همدلی تو کل کالا باشه نه فقط ماشین.تا یه چیز گرون میشه نخریم ارزون شه.ماشین ایرانیم فقط بدرد کم کردن جمیت میخوره.ارزون نشه بهتره.ماشین ایرانی میخریم میمیریم.ارزون نکنن یه دو روز بیشتر زنده باشیم
Kazakhstan
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
سلام خواهش دارم به افرادی که با فضای مجازی ارتباط ندارند انطقال دهید که فرقون نخرند
Iran (Islamic Republic of)
hummed
۰۱:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
میگن "اگه ورشکست بشن جوونای خودمون بیکار میشن"!!!
این یعنی خییییییلی از جوونای ما سوار همین خودروهای بی کیفیت و بدون امنیت بشن و جونشون درخطر باشه به قیمت اینکه یه عده دیگه بیکار نشن؟؟؟
خیلی به فکر جوونا هستین از پاداشهای گزاف و ناحق مدیران بی کفایتتون بزنید و واحد تحقیق و توسعه تون رو با همین جوونا تقویت کنید نتیجه بهتری میگیرین.
همه جای دنیا با قوانین گمرکی از تولید داخل حمایت میکنن برای زمان محدود در حد 5-6 سال تا اون محصول داخلی خودش رو قابل رقابت بکنه با محصولات خارجی نه اینکه دیگه گمرکی دائمی باشه و کیفیت هم پس رفت کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۱:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
اینقدر اقایون از بیکاری چند هزار نفری پرسنل این دو شرکت دم میزنند و به این بهانه حتی نمایندگان مردم رو هم توجیه کردند و چهل ساله کسی جرئت نمیکنه به لابی خودرو سازها بگه بالای چشمتون ابروست والا جوونامون بیکار میشن اگه بشینند دودو نا چهار تا کنند همین مابه التفاوت سوخت خودروهای خارجی با این تولیدات فرقونی داخلی رو بدن برای پرسنل بیکار شده ی این شرکتها همه ی اونا هم سر کار میرن هم به مراتب وضعشون از اینی که هست بهتر میشه ،اونم با این قیمت سرسام آور بنزین که تو کشور ترکیه حدود لیتری 10000 تومان است
دیگه آمار کشته ها ی جاده ها و تلف شدن وقت مردم تو نمایندگیها و خدمات پس از فروششون و تبعات روانی که روی مردم میگذاره بماند
مسئولان این دو شرکت وقتی میخوان وام بگیرن تمام صورتهای مالیشون سود آوره و مدام پاداشهای عجیب و غریب به مدیران بخاطر سر کیسه کردن ملت میدن ولی وقتی صحبت از تعیین قیمتها میشه تماما شرکتها زیان ده معرفی میشن و آه و نالشون گوش فلک رو کم میکنه و عجیب اینکه وزیر مربوطه تمام قد از عملکرد اینا دفاع میکنه اصلا هم به فکر این نیست که تا تا ابد زنده نیست و تو اون دنیا چی میخواد جواب این حق الناس رو بده
خودرو سازها این روزها از دست مردم عصبانیند به قول شهید بهشتی از این عصبانیت....
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۱:۴۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
با يد اين كارخانه بى كيفيت بسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۱:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
از شما انتظار داریم تا پیگیر ماجرا باشید وزیر بخاطر گستاخی که در حق مردم کرده است باید عذر خواهی کند و استعفا دهد
الان همه سایتهای خبری را نگاه کنید در قسمت نظرات بخوبی مشخص است ملت از این سخنان خوششان نیامده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
ايراني جماعتي رو عشقه
صداي كلنگ قبر اين شركت هاي فرقون ساز رو در اورديم
بجاي دارن ميرسن به التماس مي افتن
Iran (Islamic Republic of)
فراموش کردم
۰۱:۱۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
متاسفم برا همچین وزیری که فکر مردم نیست.بزار حقیقتو بگم نمیدونه مردم مثل خودش نیستن که ماهیانه میلیارد ها درامد داشته باشن.دلاراشون خوابوندن تو بانک های خارجی لذت میبرن فکر ملت بدبخت هم نیستن.هه
Iran (Islamic Republic of)
ram
۰۰:۵۰ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
وزیری که خودش ماشینش مگان هستش و با اون این طرف اون طرف میره حق نظر دادن در مورده خودرو رو نداره،اصلا ایشون به چه حقی به نظر مردم بی احترامی میکنن؟ من موندم نمایندگان مجلس که با رای ملت رفتن اونجا چرا ایشون رو استیضاح نمیکنن و در مورد خودرو کاری نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۰:۴۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
نخریر صفر نخرید بزارید تعطیل شه.ماشین وارد کنید ارزونتر هست.مواد و مصالح رو اصراف نکنید تعطیلش کنید.تا بهونه نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی صادقی زاده
۰۰:۴۳ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
ای کاش این وزیر صنعت و معدن وئ تجارت رو استیضاحش میکردن
سر خود همه چیز روئ گرون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
روح الله سلطانی
۰۰:۲۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
بارک الله به اقای وزیر با حمایتش از مردم .....اقای روحانی چشمتان روشن.....با وزیر خاص تون....دم احمدی نژاد گرم که مستقیم زد تو برجک خودروسازای گرانفروش بی کیفیت.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
فقط می تونم براتون متاسف باشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
به تصمیم مردم یکم ارزش قائل باشید. این وضعیت باید اصلاح بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
بابا مردم همه ناراضین چرا کسی جواب گو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اتفاقا عملی ترین روش همان نخریدن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اقا بی خیال جون ما بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
سلام لااقل كيفيت خودروهاي داخلي رابهتر بكنند.
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
باسلام نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
آقا ی وزیراز شما بعید کیفیت وقیمت جور در نمیاد پس ما نمی خرررررررررررریم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
همه حرفها رو همه هموطنان و خوانندگان زدندمن هم ميخوام موردي را اضافه كنم. همه ي مردم به فكر اشتغال جوانان و فرزندانشان در اين آب و خاك هستند هميشه خواستند كشورشان از همه نظر بويژه صنعت، توليد و اقتصاد سرآمد باشه و از محصولات ساخت مملكت خودشان استفاده كنند و هميشه از توليد ملي حمايت كردند و ميكنند اما در اين بين يه نكته ظريف هست و آن اينكه اين حمايت از توليد تا كجا و چه اندازه بايد ادامه داشته باشه؟ اي كاش وزير محترم و مديران شركتهاي سازنده به مردم ميگفتند ما قبول داريم كه خودروهايمان كيفيت و كميت لازم و در شان شما را ندارد اما شما 10 سال..15سال..20 سال ..30 سال از توليدات ما حمايت كنيد تا ما سرپا شده و به قطب صنعت خودرو تبديل شويم ما هم قول ميدهيم بعد از اين زمان بهترين،زيباترين مرغوبترين خودروها را در اختيارتان قرار مي دهيم.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
فعلا که همین کمپین باعث شده کلافه بشید و به چه کنم چه کنم بیافتید.ما نمیخریم آقای وزیر نمیخریم.
انگار ما داریم مریخ زندگی میکنیم که خبر از ایران نداریم عمو جان عینکتو بردار تا شاید هم خوب ببینی و هم خوب بشنوی.
50سال فرقون خریدیم اما دیگه نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
امین اشتیاقی
۲۰:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
من تا چند وقت پیش تصمیم گرفته بودم صفر بخرم، پولشم دارم، بعد که دیدم مردم متحد شدن واسه حقیقی شدن قیمت ها ، تصمیم گرفتم باهاشون همسو بشم، نمی خرم تا به قیمت بفروشن، پولشم تبدیل می کنم به احسن که از دست نره ولی تو این ماشینای بی کیفیت دور نمی ریزم.
چطور چهارسال پیش اومدن گفتن تحریمیم باید قیمت هارو ببریم بالا، حالا که دیگه تحریم رو برداشتن نمی گن قیمت باید بیاد پایین؟
حالا می خوان وام بدن که مردم تحریک شن بیان بخرن که وام دار دولت بشن.
پشت سرشم میان می گن این کمپین خیانته! خیانت دروغ و گرون فروشیه، خائنم دروغگو و گرون فروشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسینی
۲۱:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
ایول به تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۰۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
من موندم شماها چطور سوار خودروی بی کیفیت میشین شاید تاحالا سوار خودروی اروندی نشدین تا تفاوت رو حس کنید.
ارزان ترینش قابل مقایسه با این بنجلا نیست.
خود مسئولان ایا سوار چنین خودرو هایی میشن........ .
Iran (Islamic Republic of)
علوي
۲۰:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
بچرخيدتابچرخيم.....تهش يه چيزي ميشه - اتحادملتوعشقه...
Iran (Islamic Republic of)
كاوه
۱۹:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
سلام محضر همه خوانندگان محترم باشگاه خبرنگاران. خواستم واقعيت كار و زندگي خودم رو براتون بنويسم شايد در قضاوت كمكتون كنه. من مهندس مكانيك گرايش طراحي جامدات هستم كه پس از كلي وام و قرض يك كارگاه توليد قطعات خودرو رو راه اندازي كردم و پس از كلي تست و آزمايش بالاخره مجوز فروش يك قطعه رو به يكي از اين دو غول خودروي شركت اخذ كردم. چي سرم اومد و چيكار كردم تا اين مجوز رو بگيرم بماند. اما بعد از يك مدت در حالي كه نه به دلار پول مي گرفتم و نه قطعاتم مشكلي براي كسي پيش آورده بود فقط بخاطر لابي يك عده و واردات عين همون قطعه از كشور دوست و برادر چين، من و كارگاهم چنان زمين خورديم كه الان مجبورم با يك پرايد هاچ بك مدل 73 مسافر كشي كنم. پس من و امثال من زمين خورديم و از صنعت خودرو مونده يك سري ربات منتاژ كار. وقتي ما پيكان رو داشتيم صنعت خودروي كره دوچرخه و موتور گازي مي ساخت. اما ما الان ديگه پيكان روهم نداريم و شب خواب سوار شدن به يكي از بينهايت مدل خودروي كره اي رو داريم. خودتون قضاوت كنين و بعد ببينين از چي و از كي بايد حمايت كنيم. ممنون كه وقت گذاشتين.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
نخرید اقا ما هم نمی خرم
شما هم نخرید

هرکس هم خواست بخره نزارید بخره

کشور ایران سالی 17 هزار کشته توی تصادف ها میده
تا کی سکوت و تحمل باور نمی کنید خودتون سرچ کنید میگه 17 هزار کشته در سال داریم

نخرید این حلبی ها
هرکس هم خواست بخره نزارید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
چند سال پیش که قیمت جهانی فولاد کاهش پیدا کرد تمام خودرو سازان دنیا قیمتهای خودشونو تا 50درصد کاهش دادند ولی خودرو سازان ما حتی یک ریال هم تخفیف ندادند درصورتی که بیشتر قیمت یک خودرو را به گفته کارشناسان ورق فولاد تشکیل میده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
لطفا کسانی که قبلا ثبت نام کردن پس بدهید و به کمپین خودرو صفر نخرید بپیوندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر باید همه یاد بگیرند به خواسته مردم بزرگ ایران احترام بگذارند.
مردم خودرو صفر نخواهد خرید. ما هم به احترام مردم نمی خریم .
این خواست مردم خواست خداوند است و دست خدا همیشه با مردم
و جماعت است. ملت بزرگ نخرید .
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اگه نخریدن خودرو تاثیر نداشت که وزیر نمیومد بگه بس کنید بخرید
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اگه نخریدن خودرو تاثیر نداشت که وزیر نمیومد بگه بس کنید بخرید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۳۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
وقتی وزیرمون این حرفو بزنه خوب معلوم ماشین سازا شیر میشن
آقای وزیر شما باید طرف مردمو بگیری نه خودرو سازو
اگه نمیتونید برا مردم کار کنید استعفا بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
تاهالا ندیدم وزیری یامسولی تواین کشورازملت خوددفاع کند فقط وفقط وزیربهداشت ووزیراموخارجه این دوره اقای روحانی.آقای وزیریکم منصفانه بحرف چیزیت کم نمیشه.مردم هم خودروی صفرنمیخرند.تاپراید9 الی 10ملیون تومان نرسه اصلانمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
تازه همون 9 تومنم جون ادمو میگیره کیفیت هم ملاکه
Iran (Islamic Republic of)
جنوبی
۱۹:۳۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
چیه که دلیل نداره همه دلیل دداره قیمت بالا کیفیت پایین ... چهار پاه بخریم 100 برابر بهتر از پراید و ....
Iran (Islamic Republic of)
حمید0098
۱۹:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
این بود دولت تدبیر و امید؟این گرون نگه داشتنو همه میتونن انجام بدن په کو کلیدت آقای روحانی که وزیرت بیاد به مردم همیشه در صحنه این حرفو بزنه؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید0098
۱۹:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر باید عذر خواهی کنه دارین از اعتماد مردم سواستفاده میکنین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
نمیخریم و میدونیم ارزون میشه ! ینی تا ارزون نشه نمیخریم ! مگه نه بچه ها ؟ بـــــــــــــله
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۱۸:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
با اینکه برام داشتن خودرو ضروریه بازم نمیخرم
نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
Hamid
۱۸:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
با اینکه برام داشتن خودرو ضروریه بازم نمیخرم
نمیخرم
United States of America
محمد
۱۸:۱۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
یعنی اصلا به عرضه وتقاضا اهمیت نمیدن فقط به فکرپول وجیب خودشون هستن پیکان 77خودم سوار میشم ولی ماشین بی کیفیت نمیخرم.
Iran (Islamic Republic of)
فواد
۱۸:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
ملت ،احسنت به شما ، کاری تاریخی را رغم زده اید.....فقط کم نیارید و با قدرت به پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خریدخودروی صفر ممنوع ممنوع ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۷:۲۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۱۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
با عرض سلام و عرض ادب ، جناب آقای نعمت زاده متاسفیم.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۶:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
فکر کنم خودرو سازها سبیل وزیر صنایع رو حسابی چرب کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
چقدر دير متوجه شدي دوست عزيز
Iran (Islamic Republic of)
خلق
۱۶:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر ! شما وزیر مردمید یا وزیر خودروسازها ؟ شما بر مبنای کدام فتوا نخریدن خودرو را گناه میدانید؟
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۴۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خودروسازهابدانندکارگزارمردم هستندوارایه کیفیت خوب راقبول کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
جناب وزیر چندین هزارمیلیارد دارایی برای شما کم است
Iran (Islamic Republic of)
farhad
۱۶:۴۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
یکی با مواد اولیه بنز می سازه یکی پراید . اینا کارشون نا بود کردن مواد اولیه است. فکر کنم چهل سال باید کافی باشه که نشون بده شما اینکاره نیستید. لطفا در این کار خانه ها را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خودروسازهاگارانتی واقعی بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر داخلی مطلقا ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۵:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
دلیلی دارد که قیمت خودرو ارزان شود...!!! بحث خودرو نخرید ارزان می شود کاملا عملی است!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خرید لگن ممنوع لگن لگن نخرررررررررررررررررررررررررررررریییییییییییید کشورهای دیگه خودرو ما رو ارزونتر از ما میخرند عجایب ... از ماست که بر ماستتتتتتتتتتتتتتتتتتتت.رفتار خودمون دلیلشه گرونترم بخرین صدای هیچکس در نمیاددددددددددددددددددد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر داخلی مطلقا ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
خرید خودروی صفر داخلی مطلقا ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۵:۵۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
آقای وزیر...لطفا جلوی ریختو و پاش های خودرو سازان را بگیرید مردم تا کی تاوان پس بدهند...پس چطور قیمت در بارار جهانی پایین است.
Saudi Arabia
حسن
۱۵:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اقای وزیر: نمیگیم ارزون بشه، فقط به قیمتی که به عراق و ... می فروشن به ما هم بفروشن، انگار مارو غریب در کل دنیا گیر اوردن که به ما اینجوری میندازن!
Saudi Arabia
حسن
۱۵:۴۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اقای وزیر: نمیگیم ارزون بشه، فقط به قیمتی که به عراق و ... می فروشن به ما هم بفروشن، انگار مارو غریب در کل دنیا گیر اوردن که به ما اینجوری میندازن!
۱۲
آخرین اخبار