قزوین؛

مدارس مستاجر

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: 60 درصد مدارس غیردولتی کشوراستیجاری هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مرضیه گرد در نشست با مؤسسان مدارس غیردولتی استان قزوین گفت: درچند سال اخیر واگذاری زمین خیلی کاهش داشته و این آسیب جدی به موسسان این مدارس وارد کرده است.

وی استیجاری بودن مدارس غیردولتی را از مهمترین مشکلات این مدارس دانست و گفت: انتظار می رود با تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی امضا شده است ، زمینه استفاده بهینه از فضاهای بهتر و تاسیس مدارس غیر دولتی بیشتری در کشور به وجود بیاید.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور قدمت مدارس غیردولتی  را بین 25 تا 27 سال دانست و گفت: بسیاری  خیلی از این مدارس به دنبال بازسازی و شرایط ایجاد فضاهای جدید هستند تا بتوانند ضمن مقاوم سازی بهتر زمینه ایجاد شرایط بهتر را برای دانش آموزان فراهم کنند.

بگفته ی خانم گرد، در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار دانش آموز معادل یازده درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی  تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم از صدور مجوز برای  33 مدرسه غیر دولتی در قزوین خبر داد.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 138 مدرسه غیردولتی در مقطع ابتدایی و مقاطع متوسطه اول و دوم در استان قزوین وجود دارد، گفت: برای 33 مدرسه غیر دولتی برای سال تحصیلی 94 و 95 مجوزصادر شده است.

وی یکی از سیاست های پنجگانه وزارت آموزش و پرورش را توسعه مدارس غیرانتفاعی ذکر کرد.
قاسمی پرداخت وام های کم بهره و اختصاص زمین با کاربردی آموزشی برای موسسان غیردولتی را مهم دانست و افزود: متاسفانه در سال های گذشته زمین و فضای کافی در استان وجود نداشته که امیدواریم با تغییر کاربری زمینه استفاده بهتر از این مدارس فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیشتر مدارس غیر دولتی استان را استیجاری دانست و گفت: متاسفانه این گونه مدارس استاندارهای لازم را ندارند و باید با ایجاد کاربری و دادن تسهیلات فضاهای آموزشی و پرورشی خود را تجهیز کنند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.