جادویی که از همدان به تهران رسید

نمایش «بنگاه تئاترال با طعم هگمتانه» به بیان مفاهیم عمیق انسانی می‌پردازد.

محمد جواد کبود‌رآهنگی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به حضور نمایش «نگاه تئاترال با طعم هگمتانه» در جشنواره آئینی و سنتی در خصوص نمایشنامه آن گفت: این نمایشنامه داستان گروه نوازندگان «بنگاه تئاترال» را که همیشه در مسیر حرکت خود با طلسم‌های جادویی و جادوگری به نام ور وره جادو مواجه می‌شوند را روایت می‌کند که اعضای گروه در پی شکستن این طلسم با اتفاقات متعددی رو‌به‌رو می‌شوند.

وی ادامه داد: نمایش «بنگاه تئاترال با طعم هگمتانه» توسط علی نصیریان نوشته شده و دارای مفاهیم عمیق انسانی است، این نمایشنامه پس از بازنویسی در قالب گویش همدانی اجرا می‌شود.

کبودرآهنگی بیان کرد: ما با بهره‌گیری از تصنیف و آوازهای همدانی در این نمایش به بیان مسائل شهروندان همدان البته به زبان طنز پرداخته‌ایم.

کارگردان نمایش «بنگاه تئاترال با طعم هگمتانه» در خصوص حضور این نمایش در بخش مرور جشنواره آئینی و سنتی اظهار داشت: امکان اجرای نمایش «بنگاه تئاترال با طعم هگمتانه» به صورت کامل فراهم نبود و دگرگونی‌هایی از جمله تغییر رنگ و بوی شخصیت‌ها را اعمال و همچنین گویش‌ همدانی را نیز به آن اضافه کردیم.

وی در مورد ارزیابی جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی گفت: جشنواره آئینی و سنتی در مقایسه با سایر جشنواره‌های تئاتر نیز امکان اجرای نمایش‌ها در شهرستان‌های ایران را دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار