سنندج؛

گازرسانی به اورامان تخت، بیست و هشتمین شهر کردستان

پروژه گازرسانی به شهر اورامان تخت از توابع شهرستان سروآباد روز دوشنبه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران به بهره برداری رسید.

گازرسانی به اورامان تخت، بیست و هشتمین شهر کردستان

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،در این آیین که استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی نیز حضور داشتند، بیست و هشتمین شهر استان کردستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جریان افتتاح این پروژه با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه در دو فاز انجام گرفت، گفت: در فاز اول عملیات خط تغذیه 6 اینچ و شبکه توزیع و در فاز دوم تکمیل شبکه توزیع و نصب انشعاب انجام گرفت.

سید امیر رضوی حجم کل عملیات لوله گذاری پروژه را هشت هزار و 600 متر خط تغذیه فولادی با سایز 6 اینچ و 11300 متر شبکه توزیع پلی اتیلن عنوان کرد و افزود: در این پروژه یک ایستگاه تقلیل فشار پنج هزار متر مکعب در ساعت نیز راه اندازی شده است.

وی گفت: قبل از افتتاح پروژه اورامان ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری شهرستان سروآباد 65 درصد بود که با افتتاح این پروژه ضریب نفوذ گاز جمعیت شهری این شهرستان به 100 درصد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه 343 انشعاب نصب خواهد شد گفت: هزینه نصب هر انشعاب با احتساب روستاهای مسیر به ازای هر انشعاب 40 میلیون ریال و کل هزینه پروژه گازرسانی به شهر اورامان نیز معادل 30 میلیارد ریال است.

استان کردستان 29 شهر و 1700 روستا دارد که یک میلیون و 480هزار نفر در این تعداد شهر و روستا سکونت دارند.

شرکت گاز استان کردستان 410 هزار مشترک در 29 شهر و 872 روستا دارد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.