واعظی مطرح کرد:

به دنبال راه اندازی اپراتور مجازی تلفن همراه هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال این هستیم که مجوز فعالیت اپراتور مجازی را صادر کنیم.

به دنبال راه اندازی اپراتور مجازی تلفن همراه هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از ارتقای پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به شبکه نسل چهار که امروز صبح برگزار شد، با بیان اینکه ICT توانمندساز و پیشران دولت است، اظهار کرد: نگاهی که ابتدای این دولت نسبت به اپراتور سوم تلفن همراه داشت، این بود که این اپراتور قطعا شکست می‌خورد و نمی‌تواند روی پای خودش بایستد اما امروز با حمایت‌ها و مجموعه‌های مختلف نشان می‌دهد که نقش خوبی را ایفا کرده و آنچه که امروز به عنوان ارتقای پروانه اپراتور سوم به شبکه نسل چهارم تلفن همراه (lte) در فاز آزمایشی آغاز شد، امیدواریم این پیشگامی در همه کشورها ادامه داشته باشد.

وی افزود:‌ زیر ساخت‌های لازم برای ارتقای نسل چهارم تلفن همراه فراهم شده و با توجه به عقب ماندگی‌هایی که بود توانستیم پنهای باند داخل را افزایش دهیم و هرچقدر پهنای داخل افزایش یابد، 80 به 20 پنهای باند بین الملل نیز افزایش می‌یابد.

واعظی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر پهنای باند مورد نیاز برای دیتا، لازم است شبکه انتقال نیز تقویت شود تا انتقال دیتا بدون مشکل انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به ورود اپراتور مجازی و رومینگ تلفن همراه اشاره کرد و گفت: همانطور که رومینگ ملی برای اپراتور سوم مزایای مختلفی داشت و باعث شد که همه کسانی که سیم کارت رایتل استفاده می‌کنند، به شبکه بین المللی کشور وصل شوند، امیدواریم با ورود اپراتور مجازی باعث پیشرفت شبکه اپراتور سوم تلفن همراه باشیم.

واعظی در پایان گفت: در حال حاضر در حال انجام دو کار مهم هستیم که از جمله آن‌ها اپراتور مجازی و امکان تعویض اپراتور با حفظ شماره است که با اجرای این پروژه مشترکان می‌توانند اپراتور مورد نظر خود را با حفظ شماره تغییر دهند و از این نظر موجب جذب مشترکان زیادی می‌شود.

گفتنی است؛ مراسم رونمایی از ارتقای پروانه اپراتور سوم تلفن همراه به شبکه نسل چهارم امروز صبح با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار