اتحادیه‌های صنعتی آمریکا هم به جنبش تحریم اسرائیل پیوستند

یکی از اتحادیه‌های برجستۀ صنعتی در امریکا به جنبش انزوا، خودداری از سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم اسرائیل پیوست.​

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: این اتحادیه با اشاره به «پیشینۀ نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها» به حمایت از اهداف جنبش «انزوا، خودداری از سرمایه‌گذاری و تحریم» موسوم به (BDS/بی.دی.اس) رای مثبت داده و از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 نیز حمایت کرد.
 
این اتحادیه اولین اتحادیه سراسری است که از بی.دی.اس حمایت کرده است.
 
اعضای کنوانسیون ملی «کارگران واحد برق، رادیو و ماشین‌آلات» هفته گذشته در بالتیمور دیدار و گفت‌وگو کردند و در این نشست به یک سری مسائل سیاست خارجی و داخلی از جمله بایکوت اسرائیل و حمایت از توافق هسته‌ای با ایران، رای دادند.
 
بر اساس بیانیه یو.ای (UE)، اتحادیه یادشده ضمن حمایت از «عدالت و صلح برای مردمان فلسطین و اسرائیل»، به پیشینۀ ناگوار نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل اشاره کرد که با «پاک‌سازی قومی 750 هزار فلسطینی در سال‌های 1947 تا 1948 آغاز شد و بیشتر سرزمین فلسطین را به حاکمیت اسرائیل درآورد.»
 
این اتحادیه تصریح کرد، هدف از این حرکت اعمال فشار بر اسرائیل برای پایان دادن به آپارتاید خود علیه فلسطینی‌هاست؛ درست مانند تاکتیک‌هایی که به پایان آپارتاید افریقای جنوبی در دهه 1980 کمک کرد.
 
اتحادیه کارگران واحد برق، رادیو و ماشین‌آلات همچنین خواستار قطع کمک‌های امریکا به اسرائیل شد.
 
این اتحادیه همچنین چند مساله دیگر سیاست خارجی از جمله درخواست برای پایان  دادن به دخالت نظامی امریکا در خاورمیانه و دیگر مناطق را تصویب کرد.
 
مایک فریتو، یک نماینده محلی تاکید کرد: «لازم است از فرهنگ جنگ خلاص شویم.»؛ براندون بوتون، یک نماینده‌ی دیگر نیز گفت: «ما به اندازۀ کافی خسارت به بار آورده‌ایم. باید از خاورمیانه خارج شویم.»

منبع:دانشجو
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار