در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

معافیت‌های مالیاتی، واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک گفت: در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات لحاظ گردیده است.

فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مبلغ 551 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا پایان سال 93 خبر داد و گفت: صنایع کوچک تاکنون موفق به انعقاد 64882 قرارداد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی گردیده و توانسته اشتغالی بالغ بر700 هزار نفر ایجاد کند.

وی در خصوص در نظر گرفتن مزایا و مشوق‌ها جهت استقرار سرمایهگذاران داخلی اظهار داشت: عدم نیاز به کسب مجوز جداگانه از ادارات و سازمان‌های مختلف، تسریع در احداث واحد صنعتی با توجه به آماده بودن امکانات زیربنایی در شهرک، اعطای تخفیف تا سقف پنجاه درصد (50%) در قیمت حق بهرهبرداری کلیه نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی واقع در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم و ... از جمله مواردی هستند که برای استقرار سرمایهگذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: با توجه محدودیت‌های زیست محیطی برای استقرار واحدهای صنعتی توسط متقاضیانی که مایل به سرمایهگذاری در مناطق توسعه یافته می‌باشند این سازمان چندین اقدام را انجام داده و برنامههایی نیز در دست اجرا دارد تا مشکل واحدهای موجود و همچنین سرمایهگذاران جدید مرتفع گردد که مهم‌ترین آن رفع موانع تولید رقابت پذیر است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این قانون برای سرمایهگذارانی که در شهرک‌های صنعتی اقدام به ایجاد واحد صنعتی نمایند حتی در داخل شعاع پنجاه کیلومتری مرکز استان اصفهان و سی کیلومتری مراکز سایر استان‌ها و شهرهای دارای بیش از سیصد هزار نفر جمعیت به‌ جز شعاع 120 کیلومتری تهران، معافیت‌های مالیاتی پیشبینی شده در ماده 132 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم در نظر گرفته خواهد شد که امید است منجر به رونق بخش صنعت گردد.

معاون برنامهریزی سازمان صنایع کوچک اظهار کرد: با توجه به توسعهای شدن و فراهم آمدن امکان قانونی سرمایهگذاری مشترک با بخش غیر دولتی در حال پیگیری جهت تسهیل فرآیندهای سرمایهگذاری با همکاری سایر سازمان‌های توسعهای با محوریت مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی هستیم تا در نهایت امکان جذب سرمایه‌گذاران بیشتری را فراهم نماید.

مقیمی در پایان در توضیح عملکرد صندوق ضمانت گفت: صندوق ضمانت سرمایهگذاری صنایع کوچک از سال 1386 تا پایان سال 1393 اقدام به صدور 457 فقره ضمانتنامه به مبلغ 1990 میلیارد ریال به منظور پوشش کسری وثایق متقاضیان تسهیلات نموده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
معافیت مالیاتی اشتباه است
آخرین اخبار