بیرجند؛

خشک کردن انجیر به روش سنتی در روستای آبیز زیرکوه + تصاویر

خشک کردن صحیح انجیر ، سبب حفظ این ماده مغذی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ درخت انجیر در حدود 6- 5 متر است و برگ های سبز و خاکستری رنگ دارد. میوه درخت انجیر، زرد رنگ است و تا 20 سال میوه می دهد.بر طبق تحقیقات سازمان خواربار آمریکا، ایران دومین کشور بزرگ صادر کننده انجیر است.

خشک کردن انجیر به روش سنتی در روستای آبیز زیرکوه + تصاویر

انجیر تازه را از اوایل خرداد تا اوایل شهریور می توان یافت. اما انجیر خشک را در هر زمان که میل داشتید، می توانید پیدا کنیدو سرشار از مواد معدنی مغذی شامل آهن، کلسیم و پتاسیم است.

انجیر فیبر دار است که میزان فیبر در انجیر از میوه ها یا سبزیجات دیگر بیشتر است و میان وعده سالمی است که سدیم، کلسترول و چربی ندارد.

 با خشک کردن صحیح انجیر می توانید مواد مغذی و شیرینی اش را تا ماهها حفظ کند. انجیر جایگزین خوبی برای قندی است که همراه چای خورده می شود. چند روش برای خشک کردن انجیر وجود دارد .

خشک کردن انجیر به روش سنتی در روستای آبیز زیرکوه + تصاویر

 در این گزارش به یکی از آن روشها که در روستای آبزیر کوه خراسان جنوبی را توضیح میدهیم. میوه هایی که آب بسیار زیادی دارند همچون کشمش، آلو، انجیر و خرما را نیز می توانید به شکل های مختلفی از جمله خشک کردن انجیر با نور خورشید خشک کنید یعنی شما در این روش میتوانید انجیرها را کاملا شسته ، سپس آنها را نخ کشیده و در جایی که در معرض تابش نور خورشید و در جریان هوای آزاد باشند آویزان کنید.

خشک کردن انجیر به روش سنتی در روستای آبیز زیرکوه + تصاویر


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
من از استهبان فارس معدن انجیر هستیم نیازی نیست کار خاصی کرد انجیر خودش باید سر شاخه خشک بشه تا از نظر رنگ وشکل وکیفیت ان حفظ شود این روش بالا باعث می شود مرغوبیت ان پایین امده وانجیر بد شکل شود ودر بازار قیمت ان پایین بیاید