نقد و بررسی «هاری» در فرهنگسرای فردوس برگزار شد

نمایش و نقد و بررسی فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی «امیر احمد انصاری» شامگاه روز دوشنبه 9 شهریور در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

 این مراسم  با نمایش فیلم آغاز شد و امیر احمد انصاری، علیرضا کمالی، هنگامه قاضیانی، میلاد کی مرام و حسین سلیمانی و جمعی از عوامل فیلم حضورداشتند و نقد و بررسی فیلم  را «محمدرضا مقدسیان» منتقد سینما برعهده داشت.

در ابتدای این نشست بازیگران و کارگردان هاری ضمن ابراز تاسف از درگذشت علی طباطبایی و تسلیت به اهالی سینما در خصوص فیلم مطالبی را عنوان کردند.

امیر احمد انصاری  در ابتدا با تشکر از گروه و عوامل این فیلم گفت: هاری فیلم من نیست، فیلم همه عزیزانی ست که دوستانه در کنار ما ایستادند و این فیلم ساخته شد.

وقتی در محیطی برپایه تعامل و اعتماد فیلم بسازیم و جرقه‌هایی از خلاقیت در آن باشد در کنار بازی‌های درخشان بازیگران و دیگر عوامل فیلم  ماحصل آن اثری می‌شود که امروز با هم دیدیم‌.
این کارگردان  در ادامه افزود: علاقه‌ی من به سینمای داستانی و قصه گو بوده است. و در هاری و چند فیلم دیگرم فضایی گیم وار را تجربه کردم که از علائق اصلی من است و دوست دارم بازیگر‌ها بار اصلی داستان را به دوش بکشند.

من همیشه به سینمایی کیمیایی علاقمند بودم و سعی داشتم در آثارم بارقه‌هایی از سینمایی ایشان را همراه داشته باشم.

هنگامه قاضیانی نیز در ابتدای صحبت‌هایش گفت: وقتی فیلمنامه‌ی هاری را خواندم بدون هیچ درنگی پذیرفتم در فیلم بازی کنم و این به دلیل هوشمند‌ی و جسارت کارگردان بود زیرا کاملا متفاوت از قالبی بود که سینمای ایران سعی داشت از من بسازد و این نقش برایم مانند نفس کشیدن روی آب بود برایم. و پارادوکسی که این کاراکتر داشت برایم بسیار جذاب بود.

در ادامه ی این نشست میلاد کی مرام پیش از شروع صحبت‌هایش درباره فیلم، با اشاره به  فوت علی طباطبایی گفت: این روزها خوشحال نیستم ولی از اینکه در کنار شما هستم احساس خوبی دارم. یکی از مظلوم ترین و مهربانترین دوستانم را از دست داده‌ام و ای‌کاش یاد بگیریم آدم‌ها را تا وقتی زنده هستند دوست بداریم.

وی در ادامه از عوامل فیلم که در سالن حضور داشتند نام برد و گفت: تجربه ی هاری بسیار بی نظیر بود و من آدم ریسک پذیری هستم و کسانیکه کارهای مرا دنبال می‌کنند، می‌دانند که فیلم‌هایی مانند ملکه، مستانه، 360 درجه، خط ویژه و هاری فیلم‌های متفاوتی به لحاظ ژانر و موضوع با یکدیگر هستند و ما این روزها ضعف فیلمنامه داریم و در انتخاب کارهایم بیش از گذشته دقت دارم.

علیرضا کمالی نیز در ادامه ی این مراسم با اشاره به تجربیات متفاوتش در سینما گفت:

من فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا هستم و حوزه های گوناگونی چون تئاتر، عروسگ گردانی، صداپیشگی، طراحی صحنه و بازیگری تجربه کرده‌ام. و کماکان ترجیح می‌دهم وارد پنت هاوس نشوم و در خانه ی پدری بمانم! 

 این بازیگر در تکمیل صحبت‌هایش می گوید: بازیگری که مردمش را از بالا به پایین نگاه می‌کند و ماشین یک میلیاردی سوار می‌شود نمی‌تواند در قالب قشر‌های مختلف جامعه در سینما حضور داشته باشد و نقش آنها را بازی کند، سعی می‌کنم مردم را دوست داشته باشم و معتقدم هاری جدای از همه‌ی رفاقت‌هایی که بین گروه جاری بود فیلم قابل تاملی شده است اما تشویق یا انتقاد از فیلم بر عهده ی مخاطب خواهد بود.

در ادامه‌ی این مراسم نیز حسین سلیمانی که یکی از نقش‌های متفاوت فیلم هاری را بازی کرده است در خصوص حضورش در فیلم گفت: برای من افتخاری بود که در کنار بزرگان سینما همچون جمشید هاشم پور و هنگامه قاضیانی حضور داشته باشم و هنگامیکه این نقش به من پیشنهاد شد پذیرفتم و طی جلساتی که با کارگردان داشتیم به توافق کلی درباره نوع بیماری این کاراکتر  و شیوه  بازی آن رسیدیم و ماحصل آن را امروز تماشا کردید. و حتی سکانس پایانی و دشوار نقش من را با یک برداشت گرفتیم و هنگامیکه از کارگردان خواستم دوباره تکرار کنیم ایشان نپذیرفتند و گفتند عالی بود. 

این بازیگر در پایان صحبت هایش گفت: "من به جرات می‌توانم بگویم هاری تنها فیلمی بود که در پشت صحنه‌ی آن هیچ بازیگری پشت دیگری حرف نزد!"

گفتنی است؛ این مراسم  به دلیل ازدحام جمعیت با 30 دقیقه تاخیر آغاز شد و حسن هندی، سمیرا شکوری، علی گلبهاران، اشکان مستی و ایلیا کیوان از دیگر عوامل فیلم بودند که در سالن حضور داشتند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار