باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

رادار "بینا و نذیر" در کمین اهداف "متخاصم"

رادار "بینا و نذیر" در حالی از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) به نمایش گذاشته شده است که می‌تواند چشم بینای جمهوری اسلامی ایران در فراسوی مرزها باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) نقش مهمی در امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران دارد و به همین دلیل "ایکائو" آسمان ایران را امن‌ترین آسمان منطقه غرب آسیا دانسته است.

این به دلیل تلاش‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء  (ص) در ایجاد یک سامانه مدیریت و فرماندهی یکپارچه و تولید محصولات به روز شده توسط متخصصین این قرارگاه و دانشجویان و نخبگان کشور است.









رادارهای "نذیر" و "بینا" در حالی از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء به نمایش گذاشته شد که دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای است



***رادار "نذیر"

رادار "نذیر" یک رادار برد بلند و کاملا بومی شده است که دارای دقت بالا در تفکیک دوست از دشمن بوده که توانایی آشکار سازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را دارد و مقاوم در برابر موشک‌های ضدرادار است و می‌تواند اهداف رادارگریز را کشف و توانایی مقابله با جنگ الکترونیک را دارد.


این رادار با پایش اطلاعات کار خود را در شبکه یکپارچه پدافند هوایی آغاز کرد و با سطح مقطع راداری پایین یک محصول راداری منحصربفرد در جهان است.



*** رادار "بینا"

سامانه راداری "بینا" یک سامانه کنترلی سه‌بعدی است که دقت بسیار بالایی در تفکیک و شناسایی دوست از دشمن دارد و می‌تواند انواع اهداف رادارگریز را شناسایی و از بین ببرد و این رادار هم در شبکه یکپارچه پدافند هوایی می‌تواند در برد بلند انجام وظیفه کند. این رادار می‌تواند با برد بیش از 800 کیلومتر و با ارتفاع قریب به 100 هزار پا اهداف متخاصم را کشف و ردیابی می‌کند. همچنین، رادارهای مذکور به صورت صددرصد بومی توسط متخصصین کشورمان طراحی و تولید شده‌اند.




*** امیراسماعیلی: رادار "نذیر" و "بینا" توانایی کشف ریزپرنده‌ها و اهداف استیل و پهن‌پیکر را دارد

امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) درباره این دو رادار اظهار داشت: رادارهای "نذیر" و "بینا" می‌توانند تهدیدات را بر فراسوی مرزها کشف و شناسایی کنند و هرگونه هدفی قبل از رسیدن به مرزها شکار می‌شوند.







وی ادامه داد: نکته دیگری که درباره رادار "نذیر" و "بینا" مهم است، این دو رادار در مراکز جنوبی و جنوب شرق کشور مستقر شده و در فرکانس‌های مختلف و در باندهای متفاوت می‌تواند دوست را از دشمن تشخیص داده و این محصول توسط متخصصین کشورمان تولید و وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی گردد.


در مجموع، رادار "نذیر" و "بینا" پس از الحاق به شبکه یکپارچه پدافند هوایی ، توانایی درگیری با اهداف در برد بلند، نقش‌آفرینی در مقابله با جنگ الکترونیک، شناسایی اهداف "ریزپرنده"، "استیلز" و "پهن پیکر" را دارد و می‌تواند حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران را همواره صیانت کند.


امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در این باره گفت: این رادار پیام صلح را برای دوستان و پیام طوفانی برای دشمنانی دارد که نگاه بدی به جمهوری اسلامی ایران دارد.







الحاق رادار "نذیر" و "بینا" می‌تواند باعث رصد اهداف در فراسوی مرزها گردد تا از این طریق اهداف متخاصمی که قصد نزدیک شدن به جمهوری اسلامی ایران دارد را در زمان مقتضی شناسایی، کشف و شکار کنند.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۱۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
واقعا به عنوان یک جوان ایرانی،احساس غرور می کنم،ا
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین زاهدی پور
۱۳:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
بوسه بر دستان توانمند دانشمندان ایرانی دستمریزاد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي دليريان
۲۲:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
بگوييد اين جمله در گوش باد. چو ايران نباشد تن من مباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
حتی یک عکس از رادارهای رونمایی شده نگذاشتید،کی می خواهید حداقل ها در دنیای پر از رقابت امروز رو رعایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
پیروز
۱۶:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۵۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
درود بر امام خامنه ای و رزمندگان و تلاشگران در عرصه جهاد علمی و معنوی
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۳۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
موجب افتخار هر ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
زنده باد ایران،،باید روز به روز قدرت خود را افزایش دهیم تا آمریکاواسراییل و سگان و دست آموزشان درمنطقه بفهمند نمیتونن جلو ی ما قد علم کنن واز ترس ما برن دنبال سوراخ موش بگردن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۵۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
انشاء الله با سیستم های جدید درصد اشتباه به صفر برسد.
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۱۰:۲۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
زنده پاينده بادجمهوري اسلامي ايران
مرگ بردشمنان اسلام ومسلمين
Netherlands
محمد
۱۰:۰۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
خدا قوت دلاوران
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
باسلام.خبربسیارمهم وخوشحال کننده ای بود.خداراشاکریم که متخصصان کشورمان درزمینه امنیت هوایی به چنین موفقیتهایی آن هم به شکل کاملابومی دست یافته اند.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۸:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
باسلام خدمت فرمانده كل قوا حضرت امام خامنه اي و نيروهاي هميشه بيدار پدافند هوايي قرارگاه كربلا .
واقعاً دست مريضا بواقع نشان داديد فرزندان حيدركراريد واز دشمن باكي نداريد ونشان داديد سربازان بالياقتي براي رهبري هستيد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۵۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
خدایا شکر پاینده باد جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۸:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
تبارک الله......................
آخرین اخبار