گزارش/

"نجم‌الثاقب" موشکی که کابوس سعودی‌ها شد

با ظهور موشک‌های میانبرد نجم الثاقب انصارالله،‌ موازنه قدرت به نفع نیروهای مردمی تغییر یافت.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عربستان سعودی در 25 مارس 2015 در جنگی یک جانبه و مداخله گرایانه؛ به یمن فقیرترین کشور اتحادیه عرب حمله کرد. این جنگ که به دلایل واهی آغاز شد، همکاری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان (شامل عربستان، امارات، قطر، کویت و بحرین) و نیز کشورهای مراکش، مصر، اردن و سودان را به همراه داشت.

موشک نجم‌الثاقب، کابوس سعودی‌ها


عربستان سعودی که انصارالله را گروهی ضعیف می‌پنداشت تلاش داشت تا به کمک حملات هوایی در کمترین زمان ممکن به خواسته‌های خود برسد. بیش از 160 جنگنده سعودی و کشورهای هم‌پیمان وی، هزاران عملیات ددمنشانه علیه مردم بی‌دفاع یمن صورت دادند. عربستان اعلام کرده بود که تا رسیدن به اهداف خود دست از بمباران یمن برنخواهد داشت. بسیاری از کارشناسان مسائل خاورمیانه معتقدند پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان، عربستان سعودی نیاز داشت تا به نوعی قدرت خود را در منطقه نشان دهد. تلاش کشورهای موجه منطقه و سازمان ملل برای میانجیگری و پایان جنگ افروزی عربستان کافی نبود و ریاض که به تسلیحات آمریکایی خود می‌بالید آتش افروزی‌های خود را گسترش داد.

موشک نجم‌الثاقب، کابوس سعودی‌ها


**فقر تسلیحاتی مشکل مدافعان مردمی یمن 
در ابتدای حملات سعودی‌ها، مدافعان یمنی و در رأس آنها انصارالله به دلیل فقر تسلیحاتی و نیز ساختار ضعیف ارتباطی، در دادن پاسخ مناسب دفاعی در برابر حملات سعودی‌ها ناتوان بودند. اما دیری نپایید که فرماندهان نیروهای یمنی با شناسایی و درک صحیح از وضعیت و مشکلات موجود، تلاش کردند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و زیر آتش روزانه آتش سعودی‌ها و ائتلاف منحوسش، نیروهای خود را سازماندهی کنند. این درحالی بود که سعودی‌ها با کمک مستشاران آمریکایی، مناطق حساس نظامی و زیرساخت‌های یمن را مورد حمله هوایی روزانه قرار می‌دادند. با وجود تمام کاستی‌ها و شرایط بغرنج یمن،‌ بارقه‌های امید در بین نیروهای مردمی شکل گرفت. 


**"ستاره درخشان"، خار چشم سعودی‌ها 
انصارالله و سایر نیروهای مردمی موفق شدند با اتکا به توان داخلی، در مدتی کوتاه موشک‌های "نجم‌الثاقب" را رونمایی کنند. این موشک که بصورت کاملا بومی و بدست کارشناسان یمنی ساخته شده است، در بردهای مختلف به تولید انبوه رسید. موشک نجم‌الثاقب یک دارای 45 کیلیومتر برد و سر انفجاری 50 کیلوگرم است. این موشک توانایی پرتاب به صورت تکی و سه تایی را داراست. ارتش ریاض ضربات کاری زیادی از این موشک خورد. به پشتوانه این موشک، تمامی پایگاه‌های مرزی عربستان در تیررس نیروهای مردمی یمن قرار گرفت.

 مجاهدان یمنی به همین امر اکتفا نکردند و توانستند با تلاش‌های بی‌وقفه خود موشک نجم‌الثاقب یک را ارتقا دهند. این گونه بود که موشک نجم الثاقب 2 با برد 75 کیلومتر و سر انفجاری 75 کیلوگرمی، کابوسی دیگر برای ‏‎آل‎سعود شد. این موشک با ظهور خود ترسی بر اندام رژیم سعودی انداخت و سبب تغییر موازنه قدرت به نفع مدافعان یمنی شد. ظهور نجم الثاقب2 توانایی مقابله انصارالله و نیروهای مردمی را افزایش داد. زین پس پایگا‌ه‌های نظامی داخل عربستان نیز به لیست اهداف انصارالله افزوده شد. نیروهای مردمی توانستند در مدتی کوتاه، صدها موشک از این نوع را به پایگاه‌ها و مواضع سعودی‌ها در مناطق مرزی و در منطقه "جیزان" شلیک کنند. 

جهاد خودکفایی انصارالله توانست موشک نجم‌الثاقب را به تولید انبوه برساند و در مقابل وحشیگری متجاوزان اعلام کرد در صورت ادامه تجاوز رژیم سعودی، شهرهای بیشتری در داخل خاک این رژیم مورد هدف قرار خواهد گرفت. 

موشک نجم‌الثاقب، کابوس سعودی‌ها


موشک نجم‌الثاقب، کابوس سعودی‌ها

**عمق کشور عربستان در تیررس نجم‌الثاقب 
در همین زمینه حسن هانی‌زاده کارشناس ارشد مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: استراتژی نیروهای مردمی یمن در برابر عربستان سعودی جنگ چریکی است. عربستان که به پشتوانه تسلیحات آمریکایی، از نیروی هوایی قدرتمند برخوردار است؛ در طول ماه‌های گذشته توانسته بود برتری را در جنگ داشته باشد. انصارالله و نیروهای مردمی؛ سازوکارهای جنگ چریکی را در مقابل حملات سعودی‌ها برگزیدند. هم اینک مرز عربستان و یمن جنگ فرسایشی را به خود می‌بینند درحالی که عربستان توان تحمل جنگ فرسایشی را ندارد.

این کارشناس مسائل جهان عرب با اشاره به نقشه شوم سعودی‌ها افزود: عربستان تلاش  دارد یمن شمالی را از یمن جنوبی جدا کند. سعودی‌ها از دیرباز خواستار حکومتی وابسته به خود در یمن جنوبی بوده‌اند. در مقابل نیروهای مردمی در یمن شمالی می‌کوشند تا در مرزهای عربستان با سازوکارهای جنگ چریکی، ضربات مهلکی را به سعودی‌ها وارد کنند.

هانی زاده با تأکید بر قدرت انصارالله و نیروهای مردمی اظهار داشت:‌رونمایی از موشک‌های نجم‌الثاقب نشان داد که مردم یمن توانایی شروع جنگ طولانی با سعودی‌ها را دارند. از این پس عمق خاک عربستان هدف موشک‌های میانبرد نیروهای مردمی یمن قرار خواهد گرفت.

وی در انتها تأکید کرد: با رونمایی از موشک‌های نجم‌الثاقب، فصل جدیدی در جنگ عربستان و یمن آغاز شد. به نظر می‌ رسد مردم یمن با استفاده از موشک‌های دور برد بتوانند در مقابل تجاوزات، مناطق استراتژیک عربستان را مورد هدف قرار دهند. این مسأله برای رژیم سعودی بسیار خطرناک خواهد بود. 

** شکست مفتضحانه عربستان در تمامی ابعاد 
جنگ ظالمانه عربستان علیه فقیرترین کشور اتحادیه عرب نهایتا علاوه برآنکه نقاب از چهره حاکمان ظالم سعودی برداشت و سبب رسوایی ارتش پوشالی آنها شد، موجب شکست مفتضحانه کاخ نشینان ریاض شد. عربستان که به تأسی از رژیم صهیونیستی و به خیال پیروزی آسان،‌ جنگ در یمن را آغاز کرده بود، نهایتاً جز شکست مفتضحانه‌، نصیب دیگری نداشت. حاکمان ساده‌لوح سعودی که امروز افسار خود را به دست جوانی جاهل داده‌اند،‌ جنگی ظالمانه را علیه مردم یمن به راه انداختند که بی‌شباهت به جنگ اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه نیست. اما همانطور که صهیونیست‎ها در غزه راه به جایی نبرد،‌ رژیم سعودی نیز در باطلاق یمن گرفتار آمد. هر چند حتی اگر رژیم صهیونیستی در غزه هم موفق می‌شد،‌ باز هم در شکست سعودی‌ها در یمن تردیدی وجود نداشت.


موشک نجم‌الثاقب، کابوس سعودی‌ها

دلایل شکست عربستان در یمن  را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:
1-نیروهای مردمی و انصارالله در ابتدای تجاوز سعودی‌ها تنها دارای سلاح‌های سبک بودند اما پس از مدت کوتاهی توانستند به فناوری ساخت موشک‌های میانبرد و دیگر سلاح‌های سنگین دست یابند. این امر مژده تشکیل نیروی نظامی مستقل قدرتمند را در آینده نزدیک در یمن می‌دهد که قطعا به مزاق سعودی‌ها خوش نخواهد آمد. 

2- نیروهای مردمی و انصارالله در ابتدای انقلاب مردمی خود تنها به تبعیض‌ها وظلم حکومت اعتراض داشتند و خواهان رسیدن به برخی از اساسی‌ترین حقوق مدنی خود بودند. جنگ طلبی جاهلانه سعودی‌ها سبب شد که نیروهای مردمی قسمت اعظم کشور یمن را در اختیار خود قرار دهند و بتوانند گام‌های را برای تشکیل حکومت مطلوب که برخواسته از رأی اکثریت مردم باشد بردارند.

3- جنگ طلبی ریاض سبب شد که نیروهای مدافع مردمی و انصارالله در بین مردم یمن دارای مشروعیت شوند. تجاوز وحشیانه سعودی‌ها و قتل و عام زنان و کودکان بی‌دفاع،‌ منجر به از بین رفتن نقاب تبلیغاتی عربستان گردید و مردم یمن دوست و دشمن خویش را شناختند.

موشک نجم‌الثاقب، کابوس سعودی‌ها

گزارش از ابوالفضل هاشمی

انتهای پیام/

 

 

 


برچسب ها: نجم الثاقب ، یمن ، عربستان ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
بابد مسئولان انصارالله همچون حماس وجهاد اسلامی فلسطین پیش بینی چنین جنگ نامتقارنی را با سعودیهای صهیونیست وجنایتکار واز اسرائیل بدتر را میکردند . حالاهم دیر نشده باید از این تجربه درس بگیرند وبرای ساخت موشکهای کوتاه برد ومیان برد تلاش کنند .برای پیروزی مظلومان یمن درمقابل آل سعود یهودی زاده دعا میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
ساده ترین راه نفوذ داخل خاک عربستان با چندتا خمپاره انداز هست ،چندتا خمپاره تو شهرهای مهم عربستان بخوره این عیاشای ولگرد ترسو همه فرار میکنن،،و خودشون جنگو خاتمه میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
انشاء الله موشک های یمن برکاخ ظلم و ستم آل سعود اصابت و دودمان این شجره خبیث به باد برود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
انصار الله باید سه استان اهریمنی ریاض ، حائل ، جوف را در سیبل حملات موشکی خود قرار دهد !!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۵:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
واقعا ایران قادر نیست موشک زمین به هوا برای مقابله با هواپیما هاب آل سعود به دست حوصی ها برساند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
کمی می شه تبادل اطلاعات داد نه موشک
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
مرگ بر ال سعود عیاش
Iran (Islamic Republic of)
اشنا
۱۱:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
دست شما درد نکنه از این متنتون
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
باید یه درسی به این عربستانی های وهابی بدن تا روزی هزاربار بگن غلط کردیم واز ترس برن دنبال سوراخ موش بگردن
Germany
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
این کشور ها ائتلاف دشمنان ما هم هستند اما چون حریف ما نمیشوند میخواهند از تشکیل حکومتی دیگر مانند ایران جلوگیری کنند اما نمیتوانند
آخرین اخبار