زمینه های همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با دولت افغانستان فراهم شد

زمینه های همکاری دانشگاه علوم بهزیستی با دولت افغانستان، فراهم شد.

 " محمدعلی محسنی بندپی " معاون امور بین الملل دانشگاه علوم بهزیستی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: این دانشگاه به عنوان تنها دانشگاه توانبخشی فعال در خصوص توانبخشی ، سلامت روان و رفاه مطرح است 
وی از حضور دکترسیدمحمد اکرمی و دکتر امیر امیرخانی مشاوران قائم مقام وزیر بهداشت کشورمان در امور بین المللی در عرصه همکاری های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دولت اغانستان  خبر داد.

این گزارش حاکیست، دکتر" فیروزالدین فیروز" وزیر صحت عامه افغانستان در این نشست ، از همکاری وزارت بهداشت افغانستان با دانشگاه علوم بهزیستی ، استقبال کرد و مسئولان اموربین الملل افغانستان و دانشگاه علوم بهزیستی نیز با توجه به تفاهم نامه منعقده بین وزرای بهداشت دو کشور در تاریخ اول شهریورماه سالجاری و برنامه عمل آموزشی توافق شده بین دو کشور در روز دوم شهریورماه، مواردی را مورد تاکید و تصویب قراردادند.

   مقرر شد، دانشگاه علوم بهزیستی، میزبان هیاتی از وزارت صحت عامه افغانستان، برای بررسی جزئیات همکاری فیمابین در زمینه های توانبخشی ، سلامت روان و رفاه اجتماعی باشد. ضمن آنکه مسئولان اموربین الملل دانشگاه و وزارتخانه های بهداشت دو کشور، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی همکاری بین دو کشور در زمینه های آموزشی و پژوهشی توانبخشی، سلامت روان و رفاه اجتماعی ، اقدام کنند.

 همچنین قرار شد تا دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در زمینه آموزش دانشجویانی که از وزارت صحت عامه افغانستان برای تحصیل در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی معرفی می شوند، همکاری کند.

 براساس توافقات انجام شده، مکانی تحت عنوان مرکز آموزشی، پژوهشی و توانبخشی در شهر کابل افغانستان همراه با تمامی امکانات حمایتی و پشتیبانی در اختیار دانشگاه علوم بهزیستی قرار می گیرد و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تامین نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف، به ارائه خدمات ازطریق این مرکز می پردازد.

 در ضمن ، هیات امنایی مرکب از سه نفر از سوی وزارت صحت عامه افغانستان و سه نفر نیز از طرف دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تشکیل خواهد شد تا زمینه های مختلف فعالیت را در مرکز یادشده بررسی کند، چرا که توفیق در ارائه خدمات درمانی مرتبط، زمینه مناسبی برای توسعه سطح خدمات آموزشی و پژوهشی را فراهم می کند.

  شایان ذکر است ، این توافقات ، مکتوب و به تائید دکتر" محمدعلی محسنی بندپی " معاون اموربین الملل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دکتر" احمدجواد عثمانی " مدیرکل بین الملل وزارت صحت عامه افغانستان رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار