در دیدار لاریجانی با "بان‌کی‌مون" مطرح شد؛

باید مراقب بود مدیریت صحنه بحران در سوریه به دست تروریست‌ها نیفتد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره خطر گسترش تروریسم در منطقه هشدار داد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی که برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان، به نیویورک سفر کرده است، با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد .

لاریجانی در این دیدار به حضور تروریست ها در عراق، سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: ائتلاف ضد داعش، در عمل موجب جری‌تر شدن این گروهک شده است و کشورهای قدرتمند نتوانسته اند در مبارزه با داعش، هیچ اقدام قابل توجهی انجام دهند.

وی خطرات ادامه جنگ در یمن را نیز به بان کی مون یادآور شد و تصریح کرد: این جنگ می تواند مشکلات فراوانی را در منطقه ایجاد کند.

رییس قوه مقننه با تاکید بر نقش سازمان ملل در حل بحران یمن، توقف جنگ و آغاز گفت‌وگو برای تشکیل دولت، وحدت ملی را تنها راه حل دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد تا در تحقق این هدف مهم کمک کند.

لاریجانی در این خصوص تاکید کرد: باید مراقب بود تا مدیریت صحنه بحران در سوریه به دست تروریست ها نیفتد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به نتایج مذاکرات هسته ای بعد از دوازده سال اشاره کرد و گفت: البته این توافق اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

بان کی مون:ضرورت ایفای نقش فعال تر ایران در مسائل منطقه‌ای و جهانی

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس چهارم روسای مجالس جهان، ایفای نقش فعال تر ایران در مسائل منطقه ای و جهانی را خواستار شد.

بان کی مون ضمن اعلام موافقت با ارزیابی دکتر لاریجانی از وضع داعش در منطقه، نقش ایران در مبارزه با تروریسم را سازنده خواند و گفت: ایران و سازمان ملل می توانند در مبارزه با تروریسم و افراط گرائی، بیشتر همکاری کنند.

وی به بحران و جنگ در یمن نیز اشاره کرد و گفت: اوضاع انسانی در یمن بسیار وخیم است و هشتاد درصد از مردم این کشور یعنی بیست و یک میلیون نفر نیازمند کمک فوری هستند.

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار نقش فعال ایران در حل بحران یمن شد

بان کی مون همچنین توافق هسته ای را دستاوردی بزرگ برای ایران و سازمان ملل خواند و از سفرش به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار