توسعه دانش افزایی دانشجو معلمان در جشنواره فرهنگی دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان،برگزاری جشنواره های فرهنگی را موجب افزایش تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین دانشجو معلمان دانست.

حجت الاسلام  علیرضا صادق زاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ضمن تشریح ابعاد برگزاری بیست و پنجمین جشنواره‌ فرهنگی و هنری دانشجو معلمان گفت: جشنواره فرهنگی امسال در گستره ملی  با 27 رشته هنری، ادبی و علمی در پردیس شهید باهنر استان مرکزی برگزار می‌شود.

صادق زاده با اشاره به تجربه جشنواره های قبلی افزود: امسال بیست و پنجمین جشنواره هنری، ادبی و علمی دانشگاه در گستره ملی با 27 رشته متنوع در دو بخش خواهران و برادران توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و به میزبانی پردیس شهید باهنر استان مرکزی برگزار می‌شود.

وی  ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر دانشجو معلّمان را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 15 هزار نفر از دانشجو معلمان سراسر کشور در سطح استانی در رشته های 27 گانه جشنواره هنری، ادبی و علمی مشارکت داشتند که این حضور نسبت به تجارب سال های گذشته کم نظیر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت این جشنواره ها علاوه بر معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های فرهنگی دانشجو معلمان به تقویت فضای همدلی، هم افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین دانشجو معلمان کمک می‌کند و باعث بروز ظرفیت‌های بالقوّه هنری دانشجو معلمان می‌شود.

صادق زاده با اشاره به گستردگی برنامه های فرهنگی تصریح کرد: سیاست ما در باره این جشنواره‌ها، جذب و حضور حداکثری دانشجو معلمان عزیز در این فعالیت‌ها و ایجاد موج فرهنگی موردنیاز در فضای دانشجویی و در نهایت تعمیق فرآیند تربیت دانشجو معلمان و آموزش آنان برای ایفای نقش معلمی در آینده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به دریافت بیش از 1600 اثر برگزیده از سوی نفرات برتر استانها گفت: در بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان رقابت ها در 27 رشته و در 4 بخش پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری شامل رشته های زیر برگزار می شود.
 
صادق زاده با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین نهاد تخصصی تربیت معلم در کشور است افزود: ما برای تعمیق و تقویت ساحت زیبایی‌شناختی و هنری دانشجویان برنامه های متنوعی داریم. فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به لحاظ ماهیت اختیاری، انتخابی و خودانگیخته آن‌ها شایان توجه است و لذادر این دانشگاه نیز یکی از وجوه تمایز اصلی برنامه تربیتی مدنظر برای عموم دانشجو معلمان، گستره متنوع فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است که درصددتأثیرگذاری بر فرآیند تکوین و تعالی هویت حرفه‌ای معلمان است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برتری این جشنواره نسبت به جشنواره های پیشین گفت: امسال برخی رشته ها مانند طراحی، نقد و بررسی کتاب و تلخیص کتاب برای اولین بار به رشته های مسابقات اضافه شده است و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشجو معلمان مواجه هستیم.
 
گفتنی است ، بیست  پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاه فرهنگیان   از 11 شهریور در پردیس شهید باهنر استان مرکزی آغاز می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار