رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

کاهش 20 درصدی قیمت مواد غذایی پس از رفع تحریم‌ها

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به کاهش هزینه‌های واردات پس از رفع تحریم‌ها، پیش بینی می‌شود قیمت موادغذایی 20 تا 25 درصد کاهش بیابد.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قیمت اکثر موادغذایی به جز چند مورد ثابت مانده و تغییری نکرده است.

وی افزود: قیمت برنج ایرانی به دلیل این که در انتهای فصل هستیم، 12 درصد افزایش یافت و قیمت برخی حبوبات مانند نخود، به دلیل کاهش کشت و افزایش صادرات 12 درصد و قیمت لپه هم 10 درصد افزایش یافت.

آقاطاهر با اشاره به رکود در بازار گفت: مردم انتظار دارند پس از رفع تحریم‌ها، قیمت‌ها کاهش بیابد که البته انتظار به جایی است.

رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی تصریح کرد: با توجه به اینکه پس از رفع تحریم‌ها، کرایه کشتی و هزینه بیمه‌ها کاهش می‌یابد، پیش بینی می‌کنیم قیمت موادغذایی 20 تا 25 درصد کاهش بیابد.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی در زمان تحریم‌ها برخی از مواد مورد نیاز خود را به صورت صادرات مجدد از کشورهای همسایه تهیه می‌کردیم که این امر منجر به پرداخت 10 درصد کارمزد بابت تبدیل ریال به دلار شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با کاهش هزینه‌های واردات قیمت موادغذایی کاهش بیاید اما قطعاً این امر در زمان خود اتفاق خواهد افتاد و به این زودی نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۰:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
بدانیم جمهوری اسلامی ایران صاحب اکثریت اقلیتهای آب وهوایی است خودکفایی غذایی آسان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
اقلیم دیگه؟
-
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
قيمت مواد غذايي تان را پايين بياوريد تا مشمول طرح كمپين نخريدن نشده ايد آقاي آقاطاهر ميدونيد كه مواد توليدي شما فاسد شدني است و نهايتا تا يك هفته ميتوانيد نگهداري كنيد پس مراعات حال مصرف كنندگان گرامي را بنماييد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
اینا از الان افزایش می زنن بعد کاهش قیمتا همون شه.خییییلی میدونن اینا.
آخرین اخبار