نشان فرهنگی «شهریار» به شخصیت‌های فرهنگی آذربایجان اعطا می‌شود

شخصیت‌های برجسته دانشگاهی نخجوان همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی شهریار در تبریز، نشان فرهنگی «شهریار» دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:شخصیت‌های برجسته دانشگاهی نخجوان همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی شهریار در تبریز، نشان فرهنگی «شهریار»، تندیس و لوح تقدیر دانشگاه تبریز را دریافت می‌کنند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه تبریز در روز 24 شهریور و در نخستین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار به عیسی حبیب‌بیلی، نماینده مجلس عالی نخجوان و معاون آکادمی علوم جمهوری آذربایجان و ابوالفضل قلی‌یف، رییس انستیتو زبان، ادبیات و هنر آکادمی علوم نخجوان، دو شخصیت برجسته و شناخته‌شده نخجوان به ترتیب نشان فرهنگی شهریار و تندیس و لوح تقدیر نشان فرهنگی شهریار اعطا می‌کند.
این دو شخصیت بر اساس فراخوان دانشگاه تبریز و معرفی و هماهنگی وابستگی فرهنگی ایران در نخجوان از سوی شورای ارزیابی جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار دانشگاه تبریز انتخاب ‌شده‌اند.
افزون بر این برنامه، به مناسبت روز ملی شعر و ادب ـ سالگرد استاد سید محمدحسین شهریار ـ دو برنامه دیگر فرهنگی یعنی کنگره سالانه شهریار از سوی حوزه هنری آذربایجان شرقی در روزهای 25 و 26 شهریور و محفل شعری از سوی انجمن ادبی تبریز در روز 27 شهریور برگزار می‌شود.
دو شخصیت فرهنگی و ادبی نخجوان در برنامه محفل شعری بر اساس هماهنگی به‌عمل‌آمده از سوی وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان و به دعوت رسمی ابوالفضل علیمحمدی، رییس انجمن ادبی تبریز شرکت خواهند کرد.
بنا بر اعلام این خبر، در ماه‌های اخیر مناسبات و همکاری‌های دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان، وارد دوره‌ای جدید شده است.
 
منبع:فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار