افزایش تلفات درگیری‌ها مقابل پارلمان اوکراین به سه کشته و 140 زخمی

وزیر کشور اوکراین اعلام کرد، تلفات اعتراضات خشونت آمیز روز دوشنبه در مقابل پارلمان اوکراین در اعتراض به تصویب پیش نویس قانون تمرکززدایی افزایش پیدا کرده و به سه کشته رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز دوشنبه پس از آنکه قانونگذاران پارلمان اوکراین پیش نویس قانون واگذاری اختیارات بیشتر به مناطق جدایی‌طلب شرق را تصویب کردند معترضان ملی‌گرا با نیروهای پلیس و گارد ملی در نزدیکی پارلمان درگیر شدند.

به گفته آرسن آواکوف، وزیر کشور اوکراین، حدود 140 تن در اثر این درگیری‌ها زخمی شدند که اکثر آنها از افسران امنیتی هستند.

آواکوف خاطرنشان کرد: روز دوشنبه یک افسر گارد ملی اوکراین در نتیجه انفجار یک نارنجک کشته شد و امروز (سه‌شنبه) نیز دومین افسر گارد ملی این کشور که در انفجار این نارنجک زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.

همچنین گارد ملی اوکراین نیز اعلام کرد، سومین افسر این گارد نیز بعد از آن که به حالت کما رفته بود جان خود را از دست داد.

به گفته وزارت کشور اوکراین، اکثر 100 معترض خشونت‌طلب این درگیری‌ها از اعضای یک حزب ملی‌گرا که تعدادی کرسی در پارلمان دارد، موسوم به "سووبودا" بودند.

همچنین حدود 30 معترض نیز بازداشت شدند که از میان آنها 18 تن امروز همچنان در بازداشت به سر بردند. از جمله افراد دستگیر شده فردی است که متهم به پرتاب نارنجک شده است. آواکوف گفت که وی نیز یکی از اعضای سووبودا بوده که در یکی از گردان‌های داوطلب در شرق اوکراین جنگیده است.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/



برچسب ها: اکراین ، بمب گزاری ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار