عباس باغستانی:

باید ورزش افراد با هوش میانه را پرورش دهیم

رئیس انجمن ورزش برای افراد با هوش میانه گفت: حضور این افراد در ورزش باعث افزایش سطح اجتماعی و فرهنگی آن می‌شود.

عباس باغستانی رئیس انجمن ورزش برای افراد باهوش میانه در گفتگو با خبرنگارحوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   در رابطه با هدف از تاسیس این انجمن و تاریخچه‌ ورزش این افراد اظهار داشت: این ورزش برای جامعه و برای اکثر مردم ناشناخته و مبهم است چرا که قدمت ورزش برای افراد باهوش میانه در جهان  کمتر از 30 سال می‌باشد.

وی بیان کرد: در بین مردم حدود 3 تا 5 درصد آنها جز افراد باهوش میانه هستند  اما متاسفانه اطلاعات و دانسته‌های مردم در این موضوع بسیار کم و بی‌ارزش است.

باغستانی ادامه داد: از مردم جزو گروه افراد باهوش میانه هستند که ما آن‌ها را به 4 گروه تقسیم می‌کنیم: اولین گروه، افرادی دارای بیماری سندرم دان هستند، دومین گروه: افراد مرزی که مانند خودمان هستند اما درصد هوشی آن‌ها زیر 75 تا 80 درصد است.

سومین گروه:  را نیز افراد باهوش زیر 75 درصد تشکیل می‌دهند که بصورت آموزش‌پذیر و تربیت‌پذیر در مراکز آموزشی مشغول‌اند.

افراد چهارمین گروه هم که در مراکز توان‌بخشی آموزش می‌بینید دارای بیماری ایزوله  می‌باشند.

باغستانی افزود: ورزشکاران این انجمن موفق به کسب مقام و گروه آخر را نیز افرادی که دارای بیماری اوتیسیم هستند و در آن‌ها اختلافات رفتاری زیادی وجود دارد تشکیل می‌‌دهند که به صراحت می‌توان گفت از 100 درصد، 70 درصد دچار کم توانی ذهنی هستند. اول و سوم جهان در رشته فوتسال و اول تا سوم در رشته دو و میدانی هستند.

وی درباره تاسیس این انجمن عنوان کرد: 4 سال پیش به فدراسیون جانبازان و معلولین این پیشنهاد برای رسمی‌شدن  این ورزش داده شد که خوشبختانه با این تصمیم موافقت یک جایگاه ویژه به نام انجمن ورزش برای افراد باهوش میانه تاسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تشکیل و ساخت این انجمن آماده‌سازی ورزشکاران برای مسابقات بوده که در همین راستا زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور که مهم‌ترین رویداد پیش‌رو این انجمن است را 2 یا 3 ماه آینده در رشته‌های فوتسال، دوو میدانی، شنا ، تنیس‌روی‌میز و بدمینتون اعلا کردند.

باغستانی در پایان بر روی حساسیت اخلاقی و رفتاری این افراد تاکید کرد: اعتقاد به این می‌رود که چون این افراد دچار بیماری هستند افراد دچار بیماری هستند ما باید به  آن‌ها کمک کرده و حمایت کنیم چرا که این نوع افراد به راحتی نمی‌توانند درس بخوانند، و تشکیل خانواده بدهند  و اشتغال برای آن‌ها در بدترین شرایط صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اتیسم نه اتیسیم
آخرین اخبار