سناتور پرنفوذ دموکرات: توافق هسته ای ایران از سنا عبور می کند

بن کاردین، سناتور پرنفوذ دموکرات درباره آینده برجام در سنای آمریکا ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بن کاردین، سناتور دموکرات ایالت مریلند گفت: توافق هسته ای ایران از سنا عبور می کند و موفقیتی در سیاست خارجی برای اوباما رقم خواهد زد.
به تازگی، سی و یک سناتور از توافق هسته ای با ایران دفاع کرده اند. رئیس جمهور به حمایت سی و چهار سناتور نیاز دارد تا حق وتوی خود را در صورت تصویب قطعنامه رد این توافق، حفظ کند. بن کاردین، از جمله اعضای ارشد کمیته روابط خارجی که از جمله سرشناس ترین اعضای دموکرات است که هنوز موضع خود را در این خصوص اعلام نکرده است. کریس کونس، دیگر سناتور دموکرات کمیته روابط خارجی آمریکا نیز تصمیم خود را در این خصوص در روز سه شنبه اعلام می کند. همچنین، باب کیسی نیز تصمیم خود در این خصوص را در این هفته اعلام خواهد کرد.
سناتور دموکرات ایالت مریلند به یک ایستگاه رادیوی محلی گفته است: به احتمال زیاد تا هشتم سپتامبر(17 شهریور)، یعنی زمان بازگشت کنگره از تعطیلات ماه اوت، تصمیم خود را اعلام نخواهد کرد. 
وی گفت: خیلی زود خواهد بود. کنگره سه شنبه هفته آینده باز می گردد و می خواهیم در موضعی باشیم که تصمیم خود را تا آن زمان اعلام کنیم.
کاردین همچنین گفته است از جزییات توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران در خصوص فعالیت های پیشین هسته ای در تاسیسات پارچین راضی نیست.
براساس توافق، ایران می تواند از کارشناسان خود برای بازرسی این تاسیسات استفاده کند.
با این حال، کاردین گفته است این موضوعی جدا از بازرسی های توافق ایران، آمریکا و پنج کشور دیگر است که اجازه می دهد بازرسی از هر مکان و در هر زمان صورت بگیرد.
وی گفت: براساس این توافق، چراغ سبز به ایران داده می شود که در سطحی تقریبا بالا غنی سازی قانونی انجام دهد. این موضوع، به آنان مدت زمان فرار هسته ای خطرناکی می دهد، از این رو باور دارم که این امر نگرانی عمده ای به شمار می آید. در دیگر سوی معادله، تحولات خوبی در ده تا پانزده سال اخیر روی داده است و سوالی که همواره پرسیده می شود این است که اگر ما این توافق را پیش نبریم، چه روی می دهد؟
کاردین، بانفوذ ترین دموکرات است که هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده است و ناظران بر این باورند که تصمیم گیری وی می تواند بر دیگر نمایندگان که هنوز تصمیم نگرفته اند، تاثیر زیادی داشته باشد، هر چند که کاردین خود این موضوع را رد می کند.
وی گفت: من با همکاران زیادی صحبت کرده ام و همه آنها در حال ارزیابی گزینه ها هستند. هر کس باید براساس ارزیابی خود رای بدهد، جایی نیست که یک نفر بر اساس رای فردی دیگر، رای منفی یا مثبت بدهد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار