در دیدار با رییس مجلس اعیان انگلیس؛

لاریجانی: مبارزه با تروریسم مشارکت همگانی را می طلبد/موادمخدر منبع درآمد تروریست ها در افغانستان

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم مشارکت و همکاری همگانی را می طلبد، گفت: جریان تروریستی و افراط گری محدود به منطقه نیست و می تواند برای همه خطرناک باشد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی» روز سه شنبه در حاشیه اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک در دیدار با رییس مجلس اعیان انگلیس، نتیجه ائتلاف برای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را افزایش 40 برابری تولید آن دانست و تصریح کرد: مواد مخدر منبع درآمد تروریست ها در افغانستان است و اراده بین المللی برای مبارزه با آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما سال ها مسئولیت مبارزه با مواد مخدر را به تنهایی بر عهده داشتیم.

لاریجانی اولویت در همکاری های اقتصادی را انتقال فناوری دانست و گفت: بازار 80 میلیون نفری و منابع عظیم نفت و گاز فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است.

رییس مجلس اعیان انگلیس هم در این دیدار خواستار انتقال فناوری از ایران شد و افزود: بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به رفع تنش ها کمک می کند و می تواند آغاز فصل جدیدی در روابط دو کشور باشد.

«بارونس دسوزا» با اشاره به اینکه انگلستان علاقمند به توسعه روابط پارلمانی با ایران است، توسعه همکاری های پژوهشی مجالس دو کشور را خواستار شد.

چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 13 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار