ساری؛

ناهنجاری های بسته بودن فضای نظام آموزشی

بسته بودن فضای نظام آموزشی دربرخی موارد موجب ناهنجاری ونابسامانی می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، در جلسه هم‌اندیشی با مدیران انستیتو پاستور شمال کشور با انتقاد از فضای موجود درکشور وبا بیان این نکته که نباید فشار دستگاه‌های جامعه بحران کمیت را افزایش دهد، گفت: بسته بودن فضای نظام آموزشی از دیگر بحران‌ها است که در برخی موارد ناهنجاری و نابسامانی ایجاد می ‌کند.

حسین سالار آملی بابیان اینکه باید قدردان خیرین علم و فناوری باشیم، افزود: وزارت علوم با سه بحران اساسی روبه‌رو است که یکی از آن، بحران کمیت بوده که این کمیت ناخداگاه کیفیت را هم پایین می ‌آورد.

وی بابیان اینکه نظام آموزش عالی ما بسته است، یادآور شد: نظام اقتصادی ما بسیار خوب بوده، نظام فرهنگی ما هم‌ بسته نبوده ولی نظام علم و فناوری ما نظام بسته‌ای است.

قائم‌ مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه برای برنامه ششم به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برنامه‌هایی داده‌ایم، گفت: بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها، ارتباط با نیازهای مردم و تکمیل حلقه خلاقیت و نوآوری برنامه‌هایی است که به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برای برنامه ششم از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهادشده است.

سالار آملی افزود: کشورهای آلمان، اتریش وچین کشورهایی هستد که استراتژیک وزارت علوم معرفی‌شده‌اند و تفاهم‌نامه‌های کلانی فی‌مابین ایران و این کشورها وجود دارد.

وی بابیان اینکه انستیتو پاستور شمال کشور می‌تواند با این کشورها ارتباطاتی برقرار کند،تصریح کرد: ارتباطات برقرار شود و اگر مشکلی به وجود آمد، وزارت علوم با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با این کشورها دارد مشکلات را رفع خواهد کرد.

قائم‌ مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با تأکید بااینکه انستیتو پاستور شمال کشور برای بین‌المللی شدن باید از برنامه‌های کوچک کار خود را آغاز کند، خاطرنشان کرد: انستیوپاستور شمال کشور می‌تواند با دانشگاه‌های همانند بغداد و تاجیکستان ارتباط برقرار کند و همکاری‌هایی در جهت بین‌المللی شدن داشته باشند.

حسین سالار آملی با اشاره به توافق در مذاکره ۱+۵ و نقش آن در فعالیت‌های امور بین‌الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: بعد از لغو تحریم ‌ها که هنوز به مرحله عملیاتی و اجرا نرسید، ارتباطات گسترده و بین ‌المللی این وزارتخانه سبب ارتقا در بخش‌های مختلف می ‌شود.

سالار آملی به سطح علم و فناوری شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: آمل شهری است که پتانسیل‌های دارد تا از لحاظ علم و فناوری در سطح جهانی عمل کند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مساعد بودن زمینه بین‌المللی شدن دو دانشگاه در این شهرستان، افزود: بین‌المللی شدن دانشگاه‌های سطح کشور یک پروسه است، این مهم یک نقطه نیست که بگوییم در آن نقطه به بین‌المللی‌ سازی دسترسی پیدا کردیم.وی افزود: پروسه بین‌المللی شدن نیاز به فراهم بودن شرایط خاص دارد که می ‌توان این شرایط در شهرستان آمل مهیا شود.

قائم‌مقام وزیر علم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، تصریح کرد: با توجه به امکانات و پتانسیل بالایی که در شهرستان آمل فراهم است آمادگی برای ایجاد زمینه فعالیت مطلوب مشاهده می‌شود.

سالارآملی افزود: امیدوارم در آینده طرح ‌های مشترکی بین فرهیختگان و دانشمندان آملی با نخبگان خارج از کشور مطرح شده و زمینه لازم برای کسب نتایج مطلوب حاصل شود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: ساری ، ناهنجاری ، فضا ، نظام ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.